Visa studentum.se som: Mobil

Utbildningar utomlands

Allt fler svenska studenter väljer att läsa en utbildning utomlands. Det ger värdefulla erfarenheter inför framtiden samtidigt som du får möjlighet att träna på dina språkkunskaper. Det finns dock en hel del saker du måste fundera över innan du åker. Vill du åka med en svensk utlandsförmedlare eller på egen hand? Läser du kanske på en högskola i Sverige redan och ska åka på utbyte till ett universitet utomlands? Här kan du lufta alla dina funderingar som rör utlandsstudier. Dela gärna med dig av dina egna tips och råd till andra!

Skapa inlägg
Svar Inlägg
8 Utslängd från läkarutbildning om man inte klarar tenta? 2005-01-16   em Hej! Jag undrar om någon vet var det är för krav på läkarstudenterna i Danmark, jag har hört att man har halvårstentor men vad händer om man inte klarar dem, hur många chanser får man. Är det...
2 plugga till läkare 2005-01-14   sofia Hej! Jag är intresserad av att läsa till läkare, men i Sverige känns det ganska kört att komma in. Har funderat lite på Norge (eller ev även Danmark) men jag hittar ingen information om det.....
4 jobba i spanien 2005-01-13   malin hej! är trött på malmö o funderar på att åka till spanien (helst ett turistområde) o jobba. hade tänkt jobba inom service yrket dvs bartender mm. är det någon som kan tipsa mig om något stä...
1 Studera i nya zeeland och England 2005-01-08   Peter Hej jag hade tänkt att söka till health sceince first year i Nya Zeeland och undrar vad ni tycker om det? är det värt att satsa på det? Vad allmänt tycker ni om att studra i Nya Zeeland, kv...
10 Veterinärstudier 2005-01-07   Missy Hej. Sitter här med ansökningsblanketter för att söka in till veterinärutbildningen i Ungern.Problemet är att jag inte riktigt förstår vad dom vill att jag ska skicka med i ansökan. Jag först...
4 Socionom - England 2004-12-30   Sara Är intresserad av att läsa motsvarighet till svenska Socionomprogrammet i England. Någon som vet om det finns och var man ska leta efter info om detta? Tack! Sara
6 Läkare/Tandläkare Ungern 2004-12-27   Henrik Setterberg Hej! Jag funderar på tandläkare eller läkarstudier i Ungern. Är det någon som läser eller har läst där, som kan beskriva hur systemet fungerar? Läser man flera kurser samtidigt, är d...
0 College stipendium 2004-12-26   Mad Hej Jag har tänkt "plugga" på college i USA ett år,eventuellt nästnästa år.Är det någon som vet något stipendium som täcker det mesta?Min kassa klarar annars inte den drömmen...! Ciao
1 läkarstudier i prag 2004-12-20   linn hej! är det någon som vet något om läkarstudier i Prag eller övriga tjeckien? har hittat skolor i både tjeckien och slovakien, men det verkar som de flesta inne på det här forumet är mest intr...
32 Läkarstudier i Danmark eller Norge! 2004-12-15   Jasmine Hej! funderar på att plugga till läkare i Danmark eller Norge, någon som vet nått om dom utbildningarna? ifall de har nån hemsida, hur man söker in å så? nån annan med samma planer? Up...
2 läkare utomlands, Polen eller Ungern? 2004-12-14   Yousif Polen eller Ungern? Varför? vilken kvalitet utbildningen håller? Vill gärna höra era åsikter om respektive land från alla som ska plugga , gör det redan eller känner nån som gör det. Maila...
1 Veterinär 2004-12-14   Morteza Hej Dr. Erik Ehnvall ! Jag hade tänkt att utbilda mig till veterinär här i Sverige, men jag är lika intresserad att gå den tbildningen utomlands tex i Ungern. Tacksam för svar Morteza...
0 Studentmiljön i Budapest 2004-12-13   Kornel Läs mera om studentmiljön i Budapest här: http://www.bjorknes.no/bjorkebladet/artikkel.php3?id=144 Hur ser norska studenter på saken? Här kommer en del kommentarer: "- Hva med studentmil...
3 Rapport från läkarutbildningen i Wroclaw, Polen 2004-12-13   Tazrian Hossain Jag har nu läst läkarlinjen på Wroclaw Medical University sen i oktober. Jag måste säga att jag är positivt överraskad. jag hade ingen erfarenhet av högskola eller univeristet innan jag kom hi...
1 Veterinärutbildning Ungern 2004-12-06   Pontus Hej! Går i funderingarna om att söka mot Ungern till hösten, dvs. göra inträdesprovet. Tänkte höra om du har en email-adress eller telefonnummer för närmaste ansvarig för provet i Sverige...
0 Läkare i Polen eller ungern.. 2004-11-25   Tompa Hej Är det någon annan som funderar på att börja studera till läkare i Polen eller ungern? Är just nu i Polen och kollar runt lite på utbildningarna. Om nån är intresserad så skicka ti...
2 Pre-vet i Budapest! 2004-11-22   Elin Flyttar ner till Budapest 1 januari, ska läsa en Preporatory Course inför veterinärstudier. Nån här som läser/har läst den och har någon kommentar? Skulle även vara roligt att få kontakt med n...
1 Lakärutbildningar 2004-11-22   Jenny Jag har funderat på att studera till läkare, men jag vet dock inte hur höga betyg man måste ha för att komma in...och hur lång utbildnigen är. Är konkurrensen stor och sker all intagning via b...
1 Inredningsarkitektur i Italien 2004-11-18   Nils Klockhoff Hejsan! Jag undrar om det är någon som har koll på Inrednings program i Italien inför början av nästa år, dvs 2005. Undrar även om hur man hittar boende och hur man klarar sig på studiebi...
2 4-årig läkarutbild. i europa 2004-11-14   nina hejsan jag undrar om det är någon som vet något om 4-åriga läkarutbildningar i europa (exempelsvis polen o ungern) för dem som läst premed-programmet i USA. finns de överhuvudtaget? hör g...

Logga in
Vår Facebook
Nyhetsbrev
Prenumerera på nyhetsbrev om studier från studentum.se