Utbildningar utomlands

Allt fler svenska studenter väljer att läsa en utbildning utomlands. Det ger värdefulla erfarenheter inför framtiden samtidigt som du får möjlighet att träna på dina språkkunskaper. Det finns dock en hel del saker du måste fundera över innan du åker. Vill du åka med en svensk utlandsförmedlare eller på egen hand? Läser du kanske på en högskola i Sverige redan och ska åka på utbyte till ett universitet utomlands? Här kan du lufta alla dina funderingar som rör utlandsstudier. Dela gärna med dig av dina egna tips och råd till andra!


Skapa inlägg
Svar Inlägg
2 veterinär ungern 2005-02-01   Morteza hej missy! jag har också tänkt läsa i ungern till veterinär. jag har redan skickat mina ansökningar. maila om du undrar nått. morteza8@hotmail.com eller adda mig på msn. mvh Morteza
0 Läkarutbildning utomlands 2005-01-30   Johan Hej alla, Ser att det är väldigt många som undrar om läkarutbildning utomlands. Jag pluggar själv till läkare i England (kom in på karolinska men valde av olika anledningar att gå här i ...
0 Tandläkarstudier i Danmark 2005-01-30   Emma Hej! Har som plan att söka tandläkarutbildning i Danmark till hösten men har vissa funderingar på språket. Är det någon som har erfarenhet av att dela med sig av, hur svårt är det? Kommer man...
1 Heeeej=)=) 2005-01-29   Malin Heej!!jag undrar vad de finns för skolor som man kan söka in på om man vill gå i Norge?jag å en kompis till mej vill Jätte gärna gå i Norge vi går snart ut 9:An och vill såå Gääärrrnna gå i no...
0 Intyg till studier i Ungern 2005-01-27   kornel Det var en del frågor ang. frisketsintyg och översättning av skolbetyg, som skall bifogas till ansökningsblanketten. I regel går det bra med kopior och översättningar - bara man får en stämpel...
2 QUALIFICATIONS NECESSARY FOR ENTRANCE 2005-01-26   Michael Hej! Har en del funderingar kring det här med läkarutbildningen i Polen. The candidates who will be accepted in Poland must have graduated from the secondary school or college and obtained ...
0 Studera en quarter i USA 2005-01-26   Maria Hej! Jag och min pojkvän är sugna på att läsa en quarter på ett college/ universitet i USA och undrar om någon har erfarenhet av det genom exempelvis CIS?
0 Veterinär Ungern 2005 2005-01-20   Pontus Hej! Tänkte göra inträdesprovet nu i vår och börja plugga i Ungern till hösten. Tänkte höra om någon annan går i samma tankebanor, kanske skulle kunna uppdatera varandra. Maila till pont...
0 JOBBA PÅ BÅT 2005-01-20   Josefine Hej! Jag har alltid drömt om att jobba på en privat yacht och skulle vilja ha lite mer info och kontakter inom den branchen. är det någon som vet något eller har några tips? maila mig mvh J...
8 Utslängd från läkarutbildning om man inte klarar tenta? 2005-01-16   em Hej! Jag undrar om någon vet var det är för krav på läkarstudenterna i Danmark, jag har hört att man har halvårstentor men vad händer om man inte klarar dem, hur många chanser får man. Är det...
2 plugga till läkare 2005-01-14   sofia Hej! Jag är intresserad av att läsa till läkare, men i Sverige känns det ganska kört att komma in. Har funderat lite på Norge (eller ev även Danmark) men jag hittar ingen information om det.....
4 jobba i spanien 2005-01-13   malin hej! är trött på malmö o funderar på att åka till spanien (helst ett turistområde) o jobba. hade tänkt jobba inom service yrket dvs bartender mm. är det någon som kan tipsa mig om något stä...
1 Studera i nya zeeland och England 2005-01-08   Peter Hej jag hade tänkt att söka till health sceince first year i Nya Zeeland och undrar vad ni tycker om det? är det värt att satsa på det? Vad allmänt tycker ni om att studra i Nya Zeeland, kv...
10 Veterinärstudier 2005-01-07   Missy Hej. Sitter här med ansökningsblanketter för att söka in till veterinärutbildningen i Ungern.Problemet är att jag inte riktigt förstår vad dom vill att jag ska skicka med i ansökan. Jag först...
4 Socionom - England 2004-12-30   Sara Är intresserad av att läsa motsvarighet till svenska Socionomprogrammet i England. Någon som vet om det finns och var man ska leta efter info om detta? Tack! Sara
6 Läkare/Tandläkare Ungern 2004-12-27   Henrik Setterberg Hej! Jag funderar på tandläkare eller läkarstudier i Ungern. Är det någon som läser eller har läst där, som kan beskriva hur systemet fungerar? Läser man flera kurser samtidigt, är d...
0 College stipendium 2004-12-26   Mad Hej Jag har tänkt "plugga" på college i USA ett år,eventuellt nästnästa år.Är det någon som vet något stipendium som täcker det mesta?Min kassa klarar annars inte den drömmen...! Ciao
1 läkarstudier i prag 2004-12-20   linn hej! är det någon som vet något om läkarstudier i Prag eller övriga tjeckien? har hittat skolor i både tjeckien och slovakien, men det verkar som de flesta inne på det här forumet är mest intr...
32 Läkarstudier i Danmark eller Norge! 2004-12-15   Jasmine Hej! funderar på att plugga till läkare i Danmark eller Norge, någon som vet nått om dom utbildningarna? ifall de har nån hemsida, hur man söker in å så? nån annan med samma planer? Up...
2 läkare utomlands, Polen eller Ungern? 2004-12-14   Yousif Polen eller Ungern? Varför? vilken kvalitet utbildningen håller? Vill gärna höra era åsikter om respektive land från alla som ska plugga , gör det redan eller känner nån som gör det. Maila...
Visar 2121-2140 av 2206 inlägg
1
...
106
107
108
...
111


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀