Utbildningar utomlands

Allt fler svenska studenter väljer att läsa en utbildning utomlands. Det ger värdefulla erfarenheter inför framtiden samtidigt som du får möjlighet att träna på dina språkkunskaper. Det finns dock en hel del saker du måste fundera över innan du åker. Vill du åka med en svensk utlandsförmedlare eller på egen hand? Läser du kanske på en högskola i Sverige redan och ska åka på utbyte till ett universitet utomlands? Här kan du lufta alla dina funderingar som rör utlandsstudier. Dela gärna med dig av dina egna tips och råd till andra!


Skapa inlägg
Svar Inlägg
4 Kom med förslag till resa 2004-04-26   Rut Aarebrot Jag önskar kontakt med någon som vill åka på språkresa 2004 sommaren
2 producent, musikalartist 2004-04-26   carro jag e en människa som har väldigt svårt att bestämma mig vilket av mina drömyrken ja vill jobba med. Men det svåraste är att finna utbildning till dessa yrken så om ni har någon aning om var m...
0 Universiteter i Kanda !! 2004-04-26   samy hej !! Jag är intresseradd av att läsa läkarlinjen utomlands. Och då skulle jag tänka mig plugga i Kanada. Men jag har inte lyckats finna de information jag behöver om universitetet Ottawa i...
8 Veterinärutbildning i Polen 2004-04-26   Katrine Hejsan Jag undrar om ni kan hjälpa mig med information om att studera till veterinär i Polen. Jag har sökt hjälp länge nu utan något resultat. Det är svårt att hitta vad just de kräver av ...
1 Hjälp! 2004-04-26   maria Hej! Jag vill läsa läkarlinjen, och undrar om man kan läsa det i Norge? OM...hur man går till väga? Ert svar skulle betyda jättemycket för mig! MVH Maria
1 Nyhet! 2004-04-26   Andreas Lindström Välkommen till det nya forumet! Här kan du ta del av andra studerandes erfarenheter av utlandsstudier, dela med dig av dina egna eller bara träffa folk.
Visar 2201-2206 av 2206 inlägg
1
...
108
109
110
111


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀