Utbildningar utomlands

Allt fler svenska studenter väljer att läsa en utbildning utomlands. Det ger värdefulla erfarenheter inför framtiden samtidigt som du får möjlighet att träna på dina språkkunskaper. Det finns dock en hel del saker du måste fundera över innan du åker. Vill du åka med en svensk utlandsförmedlare eller på egen hand? Läser du kanske på en högskola i Sverige redan och ska åka på utbyte till ett universitet utomlands? Här kan du lufta alla dina funderingar som rör utlandsstudier. Dela gärna med dig av dina egna tips och råd till andra!


Skapa inlägg
Svar Inlägg
1 Veterinär 2004-12-14   Morteza Hej Dr. Erik Ehnvall ! Jag hade tänkt att utbilda mig till veterinär här i Sverige, men jag är lika intresserad att gå den tbildningen utomlands tex i Ungern. Tacksam för svar Morteza...
0 Studentmiljön i Budapest 2004-12-13   Kornel Läs mera om studentmiljön i Budapest här: http://www.bjorknes.no/bjorkebladet/artikkel.php3?id=144 Hur ser norska studenter på saken? Här kommer en del kommentarer: "- Hva med studentmil...
3 Rapport från läkarutbildningen i Wroclaw, Polen 2004-12-13   Tazrian Hossain Jag har nu läst läkarlinjen på Wroclaw Medical University sen i oktober. Jag måste säga att jag är positivt överraskad. jag hade ingen erfarenhet av högskola eller univeristet innan jag kom hi...
1 Veterinärutbildning Ungern 2004-12-06   Pontus Hej! Går i funderingarna om att söka mot Ungern till hösten, dvs. göra inträdesprovet. Tänkte höra om du har en email-adress eller telefonnummer för närmaste ansvarig för provet i Sverige...
0 Läkare i Polen eller ungern.. 2004-11-25   Tompa Hej Är det någon annan som funderar på att börja studera till läkare i Polen eller ungern? Är just nu i Polen och kollar runt lite på utbildningarna. Om nån är intresserad så skicka ti...
2 Pre-vet i Budapest! 2004-11-22   Elin Flyttar ner till Budapest 1 januari, ska läsa en Preporatory Course inför veterinärstudier. Nån här som läser/har läst den och har någon kommentar? Skulle även vara roligt att få kontakt med n...
1 Lakärutbildningar 2004-11-22   Jenny Jag har funderat på att studera till läkare, men jag vet dock inte hur höga betyg man måste ha för att komma in...och hur lång utbildnigen är. Är konkurrensen stor och sker all intagning via b...
1 Inredningsarkitektur i Italien 2004-11-18   Nils Klockhoff Hejsan! Jag undrar om det är någon som har koll på Inrednings program i Italien inför början av nästa år, dvs 2005. Undrar även om hur man hittar boende och hur man klarar sig på studiebi...
2 4-årig läkarutbild. i europa 2004-11-14   nina hejsan jag undrar om det är någon som vet något om 4-åriga läkarutbildningar i europa (exempelsvis polen o ungern) för dem som läst premed-programmet i USA. finns de överhuvudtaget? hör g...
2 Läkarwannabes 2004-11-13   Axel Tjena alla läkarwannabes! Har hittat det perfekta stället att läsa till läkare, Martin i Slovakien. Skippar Polen nästa höst och drar till Martin istället ;). Har snackat med en svensk tjej so...
2 Frisörutbildning 2004-11-09   Lara Hej !!! I vill studera frisörutbildning i Tallin på engelska eller ryska språket. Hur jag kan hitta bostad och hur mycket kosta det. Tack
3 Plugga till läkare 2004-11-09   Isabelle Jag funderar över att läsa till läkare i Polen eller Ungern. Helst Ungern och jag undrar hur pass svåra "inträdesproven" är? Och var man hittar information vad man bör kunna så man kan läsa in...
3 Psykolog el Socionom utbildning i U.S.A 2004-11-08   Zandra HEJ!!! Är sååå himla sugen på att läsa till psykolog i USA, andra hands val Socionom... Men betygen är inte så höga som dom borde, så psykolog programmet här i Sverige är i allafall ut...
0 Konststuderande 2004-11-08   Linda Johansson Hej jag fungderar på att börja studera konst, konsthistoria och religion. Jag vill studera utomlands och har svårt att hitta utbildningar som skulle kunna passa mig. Helst skulle jag vilja stu...
0 Läkarstudier 2004-11-06   Elias Hej! Jag är en kille på 20 år som länge funderat på läkarstudier. Då kunkurrensen är stentuff i Sverige har jag kollat upp en utbildning i Polen men vill gärna höra lite från personer som p...
3 Läkarstudier utomlands 2004-11-01   Lina Hej alla! Ungern och Polen har jag hört talas om att det ska finnas bra läkarutbildningar i. Nån som vet mer? Var hittar jag mer info om skolor förutom de polska som finns på studentum?
3 Läkare utomlands 2004-10-19   Axel Många som funderar på att läsa till läkare utomlands ser jag. Så är fallet för mig med. Någon som vet något om några andra universitet än just de i Polen. Vet själv tex att det finns universit...
11 preparatorycourse inför läkarlinjen 2004-10-16   nina hej alla! jag vill, som många andra i detta forum, läsa medicin och jag vill inte göra det i sverige. jag gick samhällsvetenskaplig linje på gymnasiet och behöver alltså läsa in en del kemi...
2 Veterinär utomlands 2004-10-03   Linnea Andersson Hej! Jag har, liksom många andra, funderat på att läsa till veterinär. Har snittbetyg 19,95, med vg i religion, vilket är ganska irriterande, så jag funderar över hur de tär att plugga till ve...
1 Hjälp med IELTS! 2004-09-29   Vettis Hej! Ska göra IELTS-testet och undrar om ni vet någon bra bok med tips mm. Det finns en hel del böcker ute på marknade men jag har inte råd att bara prova att köpa någon. Vad hade ni får...
Visar 2141-2160 av 2206 inlägg
1
...
108
109
110
111


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀