Socionom - England - Forum

2004-12-30 22:24   Sara
Är intresserad av att läsa motsvarighet till svenska Socionomprogrammet i England. Någon som vet om det finns och var man ska leta efter info om detta? Tack! Sara

re: Socionom - England
2005-04-20 12:14   lalala
Varenda universitet har i princip har socionom utbildningar- och söker man engelska universitet så är jag ganska säker på att det listar universiteten för dig dessutom. Lycka till!

RE: re: Socionom - England
2009-02-04 14:23   R
Funderar att plugga i England som socionom. Jag undrara bara om man ar kvalicifierad Socionom i England, kan man da flytta till Sverige och jobba som socionom i Sverige?? Nagon som vet???

RE: Socionom - England
2009-10-17 18:56   Acke
Jag vet att tråden är gammal. Men jag gör ett inlägg i allafall :).. Att komma in på socionom utbildningarna i England, är väldigt svårt.. Jag har pratat med några universitet i London området, och där var svaren enhälliga, att de alla hade ca 45-50 platser att fylla och ca 1500-4000 asökanden per år brukar slåss om de platserna. För att platsa måste man skriva en sjujädrans statement hos UCAS och blir man kallad på intervju måste man skriva en sjujädrans uppsats som samtidigt kompletteras med ett matematiktest. Minst sex månaders relevant arbetserfarenhet, helst från social work fältet och heslt kunna uppvisa lite volontärjobb.. Som sagt tufft OCH kommer du in i Sverige är du mer attraktiv för arbetsgivarna eftersom utbildningen i Sverige är snarlik men längre....Och stannar du i Sverige har du förmodligen lättare att nå 2:1 som de flesta engelska arbetsgivare kräver, detta eftersom att du pluggar i ditt modersmål.. Tänk igenom igen om det är verkligen värt att lägga ner pengar på IELTS tester, och ansökingsavgifterna OCH lånen till skolavgiften...

RE: Socionom - England
2014-04-13 02:10   socialworker
Jag har inte hört om en enda arbetsgivare i England som har krävt en 2:1... Dom frågar inte ens om slutbetyget! och detär väldigt ovanligt att dom ber en göra ett matematik test. Uppsats til UCAS, intervju, skriftligt test och grupp discussion var vad jag fick utstå. Jag studerade social work i England och arbetar som social arbetare i England nu.

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀