Visa studentum.se som: Mobil

Utbildningar utomlands

Allt fler svenska studenter väljer att läsa en utbildning utomlands. Det ger värdefulla erfarenheter inför framtiden samtidigt som du får möjlighet att träna på dina språkkunskaper. Det finns dock en hel del saker du måste fundera över innan du åker. Vill du åka med en svensk utlandsförmedlare eller på egen hand? Läser du kanske på en högskola i Sverige redan och ska åka på utbyte till ett universitet utomlands? Här kan du lufta alla dina funderingar som rör utlandsstudier. Dela gärna med dig av dina egna tips och råd till andra!

Skapa inlägg
Svar Inlägg
0 Master i political science i Kanada 2005-02-26   Vibeke Specht Hej! Jag skulle vilja läsa en master i political science i Kanada, helst Vancouver. Det som verkar knepigast är finansieringen. Vilke möjligheter finns? CSN täcker onekligen inte allt. Dess...
0 Ni som ska till Polen! 2005-02-26   Hala Tja! Jag ska åka till polen och läsa medicin vid wroclaw universitetet nästa termin! Ni som vill åka dit o pulgga till läkare kan adda mig på hala_qatanani@hotmail.com, der vore kul att lära ...
0 Plugga musik 2005-02-22   frolicman Hej Jag är intresserad av musik, att spela och musikteori också. Har funderat på att plugga det men inte riktigt tyckt att jag vill lägga ner flera år på det. Pluggar just nu till civilingenj...
0 Allt om Australien! 2005-02-22   Rickard Australien verkar lockande, speciellt Perth. Har någon erfarenheter, eller varningar(t ex bra/tråkiga universitet,städer mm) pls let me know.. mycket tacksam! richard navigation_@hotm...
1 Hej hej! 2005-02-20   caroline lindberg Jag vill studera inredningsdesign i Madrid, men jag vet inget bra universitet. Är det någon som har lite mer koll än vad jag har så vore jag jätte tacksam om ni kunde ge mig några tipps!
3 Läkarstudier; kollat runt överallt 2005-02-14   Sean Först vill jag uttrycka ett stort missnöje mot det svenska skolsystemet, rättare sagt läkarutbildningen som kräver de absolut högsta betygen plus att det därefter sker lottning för intagning. ...
3 läkarutbildning i Polen 2005-02-08   Sussie Ni som har kommit in på läkarutbildningen i Polen, hur kom ni in? Var det genom intervju, betyg eller intagningsprov? Hur var intervjun/intagninsprovet?? Tacksam för svar, /Sussie
2 SPANIEN 2005-02-05   Sandra Hej! Jag ska mest troligt åka till Spanien till hösten. Vet dock inte var i spanien jag ska studera men antingen Madrid(Alcalá) eller Granada. Vad tror ni är bäst? Vilken skola jag ska gå ...
1 Plugga i England? 2005-02-03   Peter Hej jag är antagen på the University of Kent och undrar hur det är att plugga där, studierna och studentlivet samt hur det är i England i största allmänhet?
1 utelivet. 2005-02-02   nathalie wedberg Hej ! Jag håller på med ett projekt om Spanien . Jag skriver om utelivet där . Men jag har ingen aning om hur utelivet är i spanien . Snälla hjälp mig !? // Nathalie !
2 läkarutbildning i danmark 2005-02-01   DM hej! jag vill studera till läkare i danmark, men jag vet inte hur jag ska göra...kan någon hjälpa mig med att hitta info...jag har försökt att hitta det på internet utan resultat.var kan jag h...
2 veterinär ungern 2005-02-01   Morteza hej missy! jag har också tänkt läsa i ungern till veterinär. jag har redan skickat mina ansökningar. maila om du undrar nått. morteza8@hotmail.com eller adda mig på msn. mvh Morteza
0 Läkarutbildning utomlands 2005-01-30   Johan Hej alla, Ser att det är väldigt många som undrar om läkarutbildning utomlands. Jag pluggar själv till läkare i England (kom in på karolinska men valde av olika anledningar att gå här i ...
0 Tandläkarstudier i Danmark 2005-01-30   Emma Hej! Har som plan att söka tandläkarutbildning i Danmark till hösten men har vissa funderingar på språket. Är det någon som har erfarenhet av att dela med sig av, hur svårt är det? Kommer man...
1 Heeeej=)=) 2005-01-29   Malin Heej!!jag undrar vad de finns för skolor som man kan söka in på om man vill gå i Norge?jag å en kompis till mej vill Jätte gärna gå i Norge vi går snart ut 9:An och vill såå Gääärrrnna gå i no...
0 Intyg till studier i Ungern 2005-01-27   kornel Det var en del frågor ang. frisketsintyg och översättning av skolbetyg, som skall bifogas till ansökningsblanketten. I regel går det bra med kopior och översättningar - bara man får en stämpel...
2 QUALIFICATIONS NECESSARY FOR ENTRANCE 2005-01-26   Michael Hej! Har en del funderingar kring det här med läkarutbildningen i Polen. The candidates who will be accepted in Poland must have graduated from the secondary school or college and obtained ...
0 Studera en quarter i USA 2005-01-26   Maria Hej! Jag och min pojkvän är sugna på att läsa en quarter på ett college/ universitet i USA och undrar om någon har erfarenhet av det genom exempelvis CIS?
0 Veterinär Ungern 2005 2005-01-20   Pontus Hej! Tänkte göra inträdesprovet nu i vår och börja plugga i Ungern till hösten. Tänkte höra om någon annan går i samma tankebanor, kanske skulle kunna uppdatera varandra. Maila till pont...
0 JOBBA PÅ BÅT 2005-01-20   Josefine Hej! Jag har alltid drömt om att jobba på en privat yacht och skulle vilja ha lite mer info och kontakter inom den branchen. är det någon som vet något eller har några tips? maila mig mvh J...

Logga in
Vår Facebook
Nyhetsbrev
Prenumerera på nyhetsbrev om studier från studentum.se