Utbildningar utomlands

Allt fler svenska studenter väljer att läsa en utbildning utomlands. Det ger värdefulla erfarenheter inför framtiden samtidigt som du får möjlighet att träna på dina språkkunskaper. Det finns dock en hel del saker du måste fundera över innan du åker. Vill du åka med en svensk utlandsförmedlare eller på egen hand? Läser du kanske på en högskola i Sverige redan och ska åka på utbyte till ett universitet utomlands? Här kan du lufta alla dina funderingar som rör utlandsstudier. Dela gärna med dig av dina egna tips och råd till andra!


Skapa inlägg
Svar Inlägg
0 Bra Medicinska/Engelska Ordböcker? 2004-09-29   Vettis Hej! Ska troligtvis läsa veterinärprogrammet i Storbritannien så jag behöver engelska medicinska ordböcker. Såg att det fanns ganska många ordböcker på marknaden så jag undrar om det finn...
14 veterinär 2004-09-23   sara bodeby Hej! Jag har velat bli veterinär ganska länge nu men har inte de högsta betygen i alla ämnen. Undrar om någon vet vart det kan vara värt att läsa, om man ska läsa utomlands. Skulle vara kul ...
2 Folkhögskolor i utomeuropeiskt land. 2004-09-21   Hedvig Hej Jag är en tjej på 18 år som gärna skulle vilja koma utomlands nästa år. Helst skulle jag vilja studera konst/teater av något slag. Undrar om det är någon som känner till bra skolor , försl...
0 Volontärer behövs i Afrika! 2004-09-21   HUMANA People to People Kan du avlägga 14 månader? Internationella HUMANA People to People behöver volontärer inom följande områden: SOCIALT ARBETE vid skolor för gatubarn HIV/AIDS hjälp och förebyggande arbete ...
0 Tillgodoräkna utländska vårdutb. i Sverige 2004-09-19   Carro Funderar pa att studera till veterinär, tandläkare el psykolog i Sydamerika. Någon som har någon erfarenhet om hur man går till väga för att efter avslutad utbildning få en svensk yrkeslegi...
0 Läkarutbildning utomlands 2004-09-19   anna Hallå undrar om det är nån som vet var man kan plugga till läkare utomlands eftersom dte är så svårt att komma in här i sverige. Storbritanien skulel vara kul sen har jag ju läst om polen men ...
3 Läkarutbildning 2004-09-13   Nadia Hej jag undrar hur det är att gå i läkarutbildningen utomlands t ex i USA
1 Alla lågprisflyg på ett ställe 2004-09-05   Isabella Hittade en guide som presenterar och betygsätter alla aktörer inom lågprisflyg vilket skapar en vi överskådlighet i en "djungel". Bra för dig som vill resa billigt om du t ex ordnar med skola ...
3 Läkarutbildning utomlands 2004-09-05   Jasmine Funderar som många andra att plugga till läkare utomlands, är det någon som har koll på vad det finns för olika skolor runt om vi världen som man kan tänka sig att åka till...hur fungerar det ...
37 Läkarstudier i polen 2004-09-05   Oskar Hej Jag har stora funderingar på att resa ner till Polen och studera till läkare Har varit i kontakt med jedlinski.com och funderar nu på städerna Wroclaw eller Gdansk. Är det något annan ...
2 Var hittar jag utbildningarna? 2004-09-03   Helena Jag lutar åt att vilja läsa min utbildning i Storbrittanien... Var ska jag vända mig för att få information om allt ifrån olika utbildningar och universitet, till ansökan? Syokonsulenten på...
2 Läkare i storbritannien 2004-09-02   TA Jag har funderingar på att söka till läkarutbildningar i Storbritannien, men jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga med ansökningar och sådant. Kan någon som vet ge mig några tips?
0 re: Läkare i Polen! 2004-09-01   Axel Tja, blir lite nyfiken, hur kommer det sig att du väljer Wroclaw och inte något annat universitet i Polen, Tazrian? Ska själv börja läsa i Polen nästa år men har inte bestämt vid vilket univer...
0 Läkare i Frankrike 2004-08-26   Mike Hej Precis som andra har skrivit så funderar jag också på att åka till frankrike och studera till läkare. om ni har tips, råd, ren fakta om hur det är, hur svårt det var mm så får ni gärna...
1 läkarutbildning i Frankrike 2004-08-26   julia Finns det någon som vet mer om läkarutbildning i Frankrike. Vad har man för möjligheter att komma in som svensk osv?....
31 Veterinär utbildningen i Ungern 2004-08-21   Erik Ehnvall Hej Om någon funderar på att utbilda sig till veterinär i Ungern så får ni gärna skriva till mig för att få lite mer information Mvh Erik Ehnvall Leg. Veterinär
0 Aix-en-Provence i höst! 2004-08-19   Madde Hej! Ska flytta till Aix nu i höst och stanna några månader för att plugga franska. Skulle vilja ha lite tips, rekommendationer m.m. från andra som varit där! Skriv gärna ett svar här. Mvh...
1 plugga i u.s.a 2004-08-16   Forsell ahh. nån som vet om man kan hoppa av gymnasiet o fixa så man kan få en garanterad plats på nån go skola och bara lämna sverige nåt år eller 3 och sen komma tebaka med utbildning fast från u.s....
0 Läkarutbilning i Polen, Gdansk? Berätta! 2004-08-12   Micke Hej! Undrar om nån kan berätt lite mer om läkarlinjen där nere? Funderar på att söka till ht-05 men vill gärna ha lite tips från er som redan pluggar/har pluggat där nere. Mvh. Micke
1 Brighton 2004-08-10   Lisa hej jag funderar över att flytta till brighton i höst och skulle gärna vilja höra ifrån andra som varit där. hur var staden, stämningen, människorna, utelivet? vore roligt om någon hade ...
Visar 2161-2180 av 2206 inlägg
1
...
108
109
110
111


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀