Brighton - Forum

2004-08-10 08:31   Lisa
hej jag funderar över att flytta till brighton i höst och skulle gärna vilja höra ifrån andra som varit där. hur var staden, stämningen, människorna, utelivet? vore roligt om någon hade något att berätta... tack på förhand!

re: Brighton
2004-08-12 13:13   Camilla
Hej Lisa, Tänkte bara svara på din fråga och ge dig lite info. Själv älskar jag Brighton, härlig atmosfär och storstadspuls. Människorna är jättetrevliga, massor med internationella människor men det är DYRT som attan. Själv har jag planer på att flytta ner igen till hösten (bodde där för 9 år sedan) och har precis kommit hem från en kortare visist i just Brighton. Fantastiskt matutbud och då menar jag förstås inte den engelska maten, här hittar du alls slags mat, indiskt, thai, couscous, grekiskt, italienskt, you name it och det är jättegott. Som sagt var allt är svindyrt, höll själv på att svimma när alla pengarna var slut redan efter några dagar. Huvaligen säger jag bara. Boendet ska vi bara inte tala om, även om man bor tillsammans med 2 personer i en lägenhet så är man säkerligen uppe i 400 pund i månaden för bara boende. Det finns billigare om man beger sig ut ifrån city, kan vara rätt lugnt och skönt och slippa city emellanåt. Jag tror du kommer att älska Brighton och jag önskar dig lycka till vart du än hamnar. P.S Hur lätt som helst för oss svenskar att hitta jobb, vi är kända för att vara lojala och riktiga arbetsmyror. Mvh Camilla Olsson

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀