Utbildningar utomlands

Allt fler svenska studenter väljer att läsa en utbildning utomlands. Det ger värdefulla erfarenheter inför framtiden samtidigt som du får möjlighet att träna på dina språkkunskaper. Det finns dock en hel del saker du måste fundera över innan du åker. Vill du åka med en svensk utlandsförmedlare eller på egen hand? Läser du kanske på en högskola i Sverige redan och ska åka på utbyte till ett universitet utomlands? Här kan du lufta alla dina funderingar som rör utlandsstudier. Dela gärna med dig av dina egna tips och råd till andra!


Skapa inlägg
Svar Inlägg
1 läkarstudier utomlands? 2004-08-05   kajsa skulle vilja ha tips på bra läkarutbildningar i utlandet, svårt att veta vart man ska börja söka.vill inte till Polen eller dylikt... mvh
1 dyra skolavgifter i australien 2004-07-18   Niklas Jag vill plugga i australien fast tvekar med anledning av avgifterna (verkar som de ska höjas ytterligare) Någon som har tips eller åsikt om det e värt att ta "smällen" å låna hundratus...
3 Pre-Med på Hawaii 2004-07-14   SN Någon annan som ska läsa till läkare i USA (Hawaii)? Pre-Med?
1 USA, Philidelphia 2004-06-30   Jennica Hej!! Funderar på att åka till USA i ca ett år, har hunnit arbeta som sjuksköterska i 6 mån. Vill ju gärna göra något som har med mitt yrke att göra, antingen läsa eller arbeta...om du har var...
2 Sång utbilding utomlands eller i sverige? 2004-06-29   Emma Hej jag är en 18 åring tjej som för tillfället läser musikal linjen på gymnasiet. Bara ett år kvar nu och jag har börjat kolla igenom lite olika utbildningar inom sång. Inte musikal utan bara ...
3 Juridik 2004-06-23   Malin Hej! Jag vill plugga juridik men inte i SVerige. Är det någon som vet nån bra utbildning i något annat land i Europa? Den måste vara på engelska. mvh Malin
1 Idrottslärar utbildning i USA?? 2004-05-26   Jimmy Idrottslärar utbildning i USA?? Finns det?? Och isåfall vart och vad rör det sig om för summor??
14 Läkare i Polen! 2004-05-23   Anna Ekerot Jag ska påbörja en läkarutbildning på engelska i Gdansk i höst. Vill gärna ha kontakt med fler som ska börja där i höst, eller som redan har påbörjat utbildningen. Hör av er!
1 Sydafrika 2004-05-18   Elisabeth Fernebring Hej! Jag undrar vilken utbildning studievägledare har i Sydafrika, har hört att de flesta är psykologer med någon form av påbyggnadsutbildning. vore tacksam om jag fick hjälp med att hitta de...
2 NORGE 2004-05-17   Maria HALLÅ! JAG UNDRAR OM DET FINNS NGN SOM HAR ERFARENHET &/ELLER KUNSKAP OM ATT PLUGGA I NORGE (EN CSN BERÄTTIGAD UTBILDNING); ELLER SOM VET VAR JAG KAN VÄNDA MIG FÖR INFORMATION? Tacksam fö...
1 High School´s i Miami? 2004-05-12   Johanna Finns det några high schools i Miami Beach? OM-> Hur tar man sej in där? Finns det något sätt att ta sej in utan att det kostar skjortan? än så länge så är jag bara 14 år (f.90) , men jag är ...
3 Universitet i Mexiko 2004-05-09   Andreas Jag försöker finna en svensk organisation som har hand om universitet i Mexiko. Är det någon som har studerat där och kan ge eventuella råd? Hoppas på svar! Andreas
2 Finland! 2004-05-05   Jessie Jag letar så hårt efter organisationer som tar emot utbytesstudenter till Finland. Varför hittar jag inget? Jag ska börja åk. 9 och vill gärna plugga en termin i Finland... Dels för att lära ...
4 info 2004-04-28   Mino Hej! Jag skulle vilja läsa läkar programmet. Men det är så svårt att komma in. Har ni några tips på hur man kommer in?! Jag vill inte komplettera och göra högskoleprovet.
5 Engelska utomlands 2004-04-26   Turid Hej! Jag är en tjej på 24 som är lite sugen på att förbättra min engelska utomlands i höst 2004. Jag funderar på antingen England eller Australien (barriärrevet) Eventuellt vill jag ta en cam...
11 Spanien i höst 2004-04-26   Ylva Hejsan! Jag vill åka till Spanien i höst i kanske två månader och plugga spanska. Jag har inte bestämt mig för vart jag ska åka än, funderar på Malaga eller Alicante. Någon som har varit på...
0 Ska du studera i Australien i år? 2004-04-26   Carina Hej! Jag, Carina och min sambo Anders ska åka till Australien för att studera biologisk vetenskap nu till sommaren. Vi ska plugga på Central Queensland University i Rockhampton i 3 år. Är du ...
0 * * * GLAD PÅSK! * * * 2004-04-26   Haren Kycklingsson GLAD PÅSK PÅ ER ALLA GLOBETROTTERS! Tack för en bra site! Passa på att skicka lite påskkort till nära och kära! Här är en bra gratissite med fina bilder. Så är det ju bra för träden också att ...
4 frankrike 2004-04-26   josefine hej, jag planerar att åka till frankrike i juni. Söker någon glad, ressugen person som vill bli min reskompis/studiekamrat/arbetskamrat. hör av er om ni har liknande planer. josefine
7 Kuba 2004-04-26   Moni Hej Jag fundera på att resa till Kuba nästa år och läsa spanska. är det någon som har rest dit som kan hjälpa mig med info och mera. Eller kankse någon som också är sugen på att åka dit? Hör ...
Visar 2181-2200 av 2206 inlägg
1
...
108
109
110
111


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀