Veterinär utbildningen i Ungern - Forum

2004-08-21 03:56   Erik Ehnvall
Hej Om någon funderar på att utbilda sig till veterinär i Ungern så får ni gärna skriva till mig för att få lite mer information Mvh Erik Ehnvall Leg. Veterinär

re: Veterinär utbildningen i Ungern
2004-08-24 22:10   Tania Andersson
Hej! Funderar på att studera i Budapest och vore väldigt tacksam för all information jag kan få. Har gjort en del efterforskningar och största nackdelen verkar vara att det blir en väsentligt högre studielåns skuld jämfört med att läsa i sverige. Vill gärna veta så mycket som möjligt innan jag fattar ett beslut om att börja utbildningen. Mvh Tania Andersson anja_nr1@hotmail.com

re: Veterinär utbildningen i Ungern
2004-08-25 18:19   sofia
Hej hej!! Jag har funderat på att läsa veterinär utomlands därför det är ju så svårt att komma in här i Sverige! Så det skulle vara jätte bra om jag fick veta lite hur det fungerar som, hur man söker och om det finns andra platser i välrden som man kan plugga det!! vänliga hälsningar//Sofia Åström

re: Veterinär utbildningen i Ungern
2004-08-25 22:18   Susanna
Hej, jag har sedan länge bestämt mig för att bli veterinär men har inte de betyg som behövs för att komma in i sverige (20,0..) så just nu är ungern mest aktuellt men de höga kostnaderna känns lite överväldigande och även att hela utbildningen är på engelska, men som sagt är jag väldigt intresserad av att få veta mer. Tack på förhand Mvh Susanna

re: Veterinär utbildningen i Ungern
2004-08-26 21:50   Mikel H
Hej jag skulle gärna vilja få lite information om att studera till veterinär i Ungern. min mail är infomailas@yahoo.se

re: Veterinär utbildningen i Ungern
2004-09-02 22:04   David Carlstrom
Hej Erik Ehnvall! Jag funderar på att utbilda mig till veterinär i Ungern. Jag skulle bli jätteglad för lite information kring utbildningen. Min e-mail är: d.carlstrom@home.se Det kanske finns någon hemsida? MVH David

re: Veterinär utbildningen i Ungern
2004-09-05 10:06   Kati
Hej! Jag skulle gärna vilja ha information om att utbilda sig till veterinär i Ungern. min mail är katib@isk.kth.se Tack på förhand! // Kati Benedek

re: Veterinär utbildningen i Ungern
2004-09-05 23:49   Idha
God vänner, jag funderar även jag på att söka till veterinärprogrammet i Ungern. Vi kan väl hålla kontakt? idha@musiker.nu Finns Erik Ehnvall's adress någonstans?

re: Veterinär utbildningen i Ungern
2004-10-08 11:38   Johanna
Hej mitt namn är johanna Läste ditt inlägg och skulle vara jätte tacksam för lite tips Jag funderar också på att läsa till veterinär, men har dock inte 20,0 vad kräver dom utomlands och vad kostar en sådan utbildning tack på förhand mvh johanna

re: Veterinär utbildningen i Ungern
2004-10-17 18:09   Frida
Hej Erik! Jag är väldigt intresserad av att studera veterinär i Ungern och skulle bli jätteglad av att få lite information. Min mejl är frida_rasmussen@spray.se Tack på förhand!

re: Veterinär utbildningen i Ungern
2004-10-28 10:55   korn
Hej Allihopa! Kolla www.studyhungary.hu eller www.univet.hu, därifrån kan man lasta ned infobroschyrerna och söknadsblanketterna. Man kommer in till veterinärutbildningen i Ungern genom ett inträdesprov (biologi, kemi, fysik, engelska), gymnasiebetyget spelar mindre roll. Provet kommer att arrangeras i Stockholm under vårtiden.

re: Veterinär utbildningen i Ungern
2004-11-10 10:15   Maria
Hej! Kanske en risk för att bli tjatig, men även jag skulle hemskt gärna vilja få veta lite vad som krävs för att komma in på veterinärutbildningen i Ungern. Vilken är behörigheten? I Sverige krävs Matte C och D, Kemi A och B, Fysik A och B samt Biologi A och B, är det samma som krävs i Ungern? Hur hittar man information till att söka denna utbildning? Är väldigt tacksam för svar! //

re: Veterinär utbildningen i Ungern
2004-11-10 10:33   Niklas
Hej, du kan läsa mer om utbildningen på denna sida; http://www.studyhungary.hu /Niklas

re: Veterinär utbildningen i Ungern
2004-12-01 22:13   Tina Basic
Hej! Jag vill utbilda mig till veterinär utomlands. Ungern verkar vara ett intressant land. Jag skulle bli glad om någon skulle kunna ge mig lite information om utbildningen där. snälla.......

re: Veterinär utbildningen i Ungern
2004-12-15 15:30   Morteza
Hej Jag har gjort en anmälan för att göra intagningsprovet. Men jag har fått en mail på att man skall betala 135euro får att dem skall gå vidare med min ansökan, stämmer det verkligen? Skall jag betala detta. För jag har inte ens fått information om vart och när provet äger rum. Mvh Morteza

re: Veterinär utbildningen i Ungern
2004-12-17 19:16   Matte
Hej på er! Har nu fått två mail med lite frågor om Veterinärutbildningen här i Ungern. Går själv i dagsläget mitt första år här nere. Vet inte riktigt hur min adress har kommit ut, men om ni har några funderingar så e det okej att höra av sig till mig. Jag har precis inlett min tentaperiod och skall ta mig några dagars julledigt, men svarar i mån av tid... Mail: mattias409@hotmail.com Hälsn. Matte

re: Veterinär utbildningen i Ungern
2005-01-03 18:59   stiven
Jag skulle vara mkt tacksam om jag fick lite information om veterinärutbildningen i Ungern. Om jag får lite allmän information om utbildningen så kan jag ställa fler frågor därefter. Jag skulle även kunna tänka mig att prata med någon via telefon.

re: Veterinär utbildningen i Ungern
2005-01-31 22:46   TINA
hej, jag har gjort en anmälan till inträdesprovet (ungern). Jag undrar när man måste senast skicka in alla de sakerna de begär??? någon mer som ska göra provet?? basic_tina@hotmail.com

re: Veterinär utbildningen i Ungern
2005-02-23 16:27   Emma Eriksson
Hej! Jag vill väldigt gärna bli veterinär, men har inte de betyg som krävs för att komma in här i Sverige, så jag har funderat på att utbilda mig i Ungern. Jag är mycket tacksam över att få så mycket information som möjligt om utbildningen där. Allt ifrån antagningen till livet efter utbildningen. MVH Emma emma_sofia86@hotmail.com

re: Veterinär utbildningen i Ungern
2005-02-23 20:35   Kornel
Hej! Kolla www.studyhungary.hu, www.univet.hu och www.geocities.com/istvanutca2. Första intagningsprovet i Stockholm kommer att arrangeras den 4. mars kl. 9.00. (Elite Hotel Stockholm Plaza, Birger Jarlsgatan 29.) Mvh.

re: Veterinär utbildningen i Ungern
2005-02-28 01:08   kornel
Det kommer att arrangeras ett info-möte på ungerska ambassaden i Stockholm den 3. mars, klockan 15.00. (Dag Hammarskjöldsvägen 10.)

re: Veterinär utbildningen i Ungern
2005-05-08 18:58   Ida
Hej Erik. Jag skulle hemskt gärna vilja ha lite information om veterinärutbildningen i Ungern.. min mail är: ida.dahlberg@bredband.net tack på förhand/Ida

ang. vet. utb.
2005-07-13 23:04   Joanna
Hej Erik! Läste att man kunde fråga dig om vet. utbildning i Ungern. Har sökt men inte kommit in här i Sverige - står som 3:e reserv.Vet du någon eller några bra vet. utbildningar som jag skulle kunna söka .Har inte möjligheter att betala höga avgifter. Vet du hur det är i Danmark eller Norge?Hur går jag till väga? Som du ser så har jag många frågor.Jag skulle verkligen uppskatta om du tog dig tid att svara. MVH Joanna joannaseibold@hotmail.com

Budapest
2007-05-15 15:25   Carina
Hej! Jag skulle jättegärna komma i kontakt med dig angående veterinärutblidning i Budapest. Finns det någon direkt mailadress jag kan nå dig på? Mvh Carina Mail: rugguggel@hotmail.com

veterinär
2007-08-14 08:58   e.h
Hej Har tänkt plugga i ungern och skulle vara jättetacksam för information om ansökning, kostnader, och allt annat som kan vara bra att veta!/ Emma emma_helin87@hotmail.com

Vet ungern
2007-11-21 20:14   Emma
Hejsan Erik! Var på en studiemässa här i Gbg och pratade med en herre som rekryterade studenter till Vet utbildningen i Ungern. Min stora fråga är- hur finansierar man sina studier? Det finns ju ingen möjlighet att csn pengarna räcker på långa vägar. Csn säger att man får totalt under hela året ca 157 000kr och bara skolavgiften är på ca 110 000kr.. Blir tjärvt att leva på 40 000 under ett helt år?? Hur gjorde du och dina klasskamrater? Maila mer än gjärna tillbaka till mig på emma_hellgren1@hotmail.com. Tack på förhand!

RE: Veterinär utbildningen i Ungern
2010-08-13 21:37   Rebecka

Hallå där, jag är väldigt intresserad av att utbilda mig i Ungern, men skulle vilja veta lite djupare om vad som krävs för att bli antagen. Hur studielånen kommer se ut, (om det kommer fungera för en student av inte så rik familj).
Skriv gärna till min mejl.

Mvh Rebecka


RE: Veterinär utbildningen i Ungern
2010-08-13 21:39   rebecka

Hallå där, jag är väldigt intresserad av att utbilda mig i Ungern, men skulle vilja veta lite djupare om vad som krävs för att bli antagen. Hur studielånen kommer se ut, (om det kommer fungera för en student av inte så rik familj).
Skriv gärna till min mejl.

Mvh Rebecka
Rebecka


RE: Veterinär utbildningen i Ungern
2010-08-16 14:09   F.

hejsan
jag är intresserad att få veta om praktiken under utbildningen om den är i ungern eller kan man få praktisera utomlands?
när påbörjas praktiken från vilket år ?
vore tacksam för svar
F.


RE: Veterinär utbildningen i Ungern
2011-11-21 15:39   Sigrid Dalberg-Krajewski

Hej Erik,

mitt namn är Sigrid Dalberg-Krajewski och jag arbetar för svenska ambassaden i Budapest. Jag skulle gärna ställa ett par frågor till Dig gällandes veterinärutbildningen i Ungern. Har Du en mailadress eller ett telefonnummer jag kan nå Dig på?
Med Vänliga Hälsningar,

Sigrid


RE: Veterinär utbildningen i Ungern
2012-02-15 17:02   Kris
Hejsan Erik, Jag håller precis på att fylla i mina anmälnings formulär till Ungern men jag känner att jag har lite frågetecken som jag gärna vill ha svar på innan jag skickar in allt.. Om förutsättningarna att hitta jobb, antalet veckor praktik, möjligheterna att jobba utanför Europa etc. Maila mig gärna på nilssonk@tcd.ie. Tack på förhand! MVH Kris

RE: Veterinär utbildningen i Ungern
2012-09-22 13:49   Sanne

Hej! Jag har sökt till vet-utbildningen på SLU för tredje året i rad. Jag hamnade på 635 plats i reserv, ett accepterat nederlag när det gäller att utbilda mig till veterinär i Sverige. Men veterinär ska jag bli! Jag har min dröm och vill inte stoppas för att jag för oseriös gällande mina år på gymnasiet. -.-' Jag är smart, jag kan och jag vill - mer än nån annan! Hur gör jag?


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀