Veterinär utomlands - Forum

2004-10-03 10:11   Linnea Andersson
Hej! Jag har, liksom många andra, funderat på att läsa till veterinär. Har snittbetyg 19,95, med vg i religion, vilket är ganska irriterande, så jag funderar över hur de tär att plugga till veterinär utomlands? är det jobbigt med språket? är där studenter från hela europa? vad kostar det? när är, och hur fungerar intagningarna? var är utbildningen bäst/lättast? är det mycket som skiljer från sveriges utbildning, med litteratur osv? finns det fler platser än ungern och danmark där man kan plugga? skulle vara jätteglad om ni kunde skicka lite information. eller är det helt enkelt bättre att plugga upp mitt vg i religion a och söka till SLU? vad föreslås? många tack på förhand!

re: Veterinär utomlands
2004-11-17 17:10   kornel
Hej Linnea! Det är tydligen lättare att komma in till den ungerska veterinärutbildingen i Budapest, än att hålla takten i fortsättningen. Systemet är ganska flexibelt dock... (du kan förskjuta examen osv.) Studenterna på det engelskspråkiga programmet kommer från Norge, Sverige, Irland, Israel, Cypern, USA - några enstaka från Grekland, Island, Iran och Finland. Kolla www.studyhungary.hu och www.univet.hu för mera detaljer. Det har varit en tidligare inlägg också från en som blev färdig i Budapest... m.v.h. Kornel

Veterinär utomlands
2005-05-08 18:54   Hanna
Hej! Tror att det ska finnas veterinärutbilning i Edinburgh, Skottland. Vet inte så mycket om det, bara att det ska finnas där. ;)

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀