Utbildningar utomlands

Allt fler svenska studenter väljer att läsa en utbildning utomlands. Det ger värdefulla erfarenheter inför framtiden samtidigt som du får möjlighet att träna på dina språkkunskaper. Det finns dock en hel del saker du måste fundera över innan du åker. Vill du åka med en svensk utlandsförmedlare eller på egen hand? Läser du kanske på en högskola i Sverige redan och ska åka på utbyte till ett universitet utomlands? Här kan du lufta alla dina funderingar som rör utlandsstudier. Dela gärna med dig av dina egna tips och råd till andra!


Skapa inlägg
Svar Inlägg
0 Fastighetsmäklarutbildning 2005-09-04   Johan Hej! Någon som känner till nån fastighetsmäklarutbildning utomlands? I norden, Europa.. anywhere! Tipsa mig isåfall :) Tack!
4 Läkarutbildning i Danmark lr Tyskland? 2005-09-02   Dhaniel Hej Är det någon som vet någonting om läkarutbildning i Danmark eller Tyskland (Rostock) kontakta gärna mig på danne_a_86@hotmail.com Vill gärna veta basfakta så som hur man söker, antag...
2 London! 2005-08-31   Kalle Hejsan! Jag vill åka till London och gå bartenderutbildning.... Finns det någon som ska ditt eller har redan varit där? Hör av er!!! /Kalle
5 Prov och interjuvbaserad antagning(tandläkare) 2005-08-30   Lina hejsan! Jag har sett att man genom prov och interjuvbaserad antagning kan bli antagen på tandläkarprogrammet i Stockholm och Umeå. Jag undrar om det är någon som har någon statistik över an...
1 Gdansk intagningsprov. 2005-08-29   Alex Tjena Jag har koll på det med mesta, men jag har inte prisinformationen för intagningsprovet för Gdansk. Någon som vet hur mkt det kostar att göra intagningsprovet? MVH ALex
19 Intagningspoäng...DESPERAT!!! 2005-08-29   Danielle Hej! Min dröm, som många andras på denna sida, är att bli veterinär. Jag måste dock läsa upp ett naturvetenskapligt basår. Jag har nu 18.4 men det kommer väl att sänkas efter att ha läst...
0 Veterinärutbildning 2005-08-29   Emme Jag funderar på att läsa till veterinär utomlands, har hört om Ungern, Danmark och Storbritanien. Jag skulle bli jätte glad om nån kunde skicka lite information till mig! Tack på förhand!
2 hjälp 2005-08-27   sara Hej. Jag skulle så gärna vilja läsa hela min utbildning utomlands och inte bara ett utbytesår. Har kollat på internationella relationer, freds och konflikthantering ellen ngt inom samma områd...
3 veterinärutbildning i Finland 2005-08-26   Christine Hej! Lyckos de som kommit in på utbildningen.Grattis till er!! Har också en dröm att bli veterinär men har inte MVG i alla ämnen och ser det som svårt att få 1.8 på högskoleprovet. Sverige ver...
7 Byta universitet /flytta till sverige 2005-08-25   Maya Hej.. Börjar plugga psykologi i Ungern nu till hösten men vill flytta tillbaks till Sverige och avsluta studierna där efter första året är avslutat..Är detta möjligt? Kan man byta universit...
2 Läkarutbildning i Norge 2005-08-25   Johan Hej! Jag gick ut gymnasiet nu och har runt 19.6 i medel. Tänkte läsa till läkare i Norge. Är det någon som vet vad intagningen ligger på där? Godtar de Komvux-betyg? Hörde att de inte gör d...
0 Läkarutbildning i ROSTOCK! Intresserad? 2005-08-24   lizzie hej allihop! jag funderar på att läsa till läkare utomlands eftersom jag inte kommer in i Sverige. Har dock ett kvar på NV innan jag går ut. Ligger för tillfället på 18,7 i snitt. Har fun...
0 Hur vet du det? 2005-08-24   medicinstudent Blev lite nyfiken på när du anspelade på att läkarutbildningen är bättre i Polen än i Sverige....har du läst i båda länderna? Vad säger att professorerna är hårdare hos er än här i Sverige?
1 Kortare tid utomlands? 2005-08-23   David Hejsan! Jag funderar på om det finns någon utbildning i Sverige som kan tillgodoräknas när man ska läsa medicin i polen/tjeckien. Istället för att läsa 6 år utomlands kanske det räcker med 4....
1 Veterinär-USA? 2005-08-21   Madeleine Hej! Jag undrar om man kan läsa till veterinär i USA?
0 Behöver kunskap 2005-08-19   Daniel Hej! Jag har i princip bestämt mig för att plugga till läkare i Danmark och skulle väldigt gärna vilja få kontakt med någon som studerar eller har studerat till läkare på något av de danska...
1 Spanien 2005-08-18   Maya Hej! Är det någon här som vet vilka universitet i Spanien, vid vilka man kan läsa läkarutbildningen? Tacksam för svar!! MVH
0 Psykolog el. logopedutbildning i Norge 2005-08-16   KT Hejsan! Jag undrar över psykologutbildning och logopedutbildning i Norge, helst Oslo. Hur söker man dit? Vad krävs för betyg? Vad finns det för hemsideadressen att besöka? Mycket tacksam fö...
2 Undersköterska till läkare 2005-08-13   Läkare Hej, Efter fyra år som undersköterska har jag kommit fram till att jag verkligen skulle vilja bli läkare problemet är att jag varken har fysik B, kemi B eller 20,0. Jag har läst att många s...
3 Jag vill plugga till Psykolog. men var och hur? 2005-08-12   nina Hej!!! Kan någon hjälpa mig att hitta ett land där jag har möjlighet att plugga till Psykolog utan att ha 20,0 i betyg. öppen för alla svar
Visar 1981-2000 av 2206 inlägg
1
...
99
100
101
...
111


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀