Läkarutbildning i Danmark lr Tyskland? - Forum

2005-09-02 18:20   Dhaniel
Hej Är det någon som vet någonting om läkarutbildning i Danmark eller Tyskland (Rostock) kontakta gärna mig på danne_a_86@hotmail.com Vill gärna veta basfakta så som hur man söker, antagningspoäng mm. Har 18.85 i snitt och vill gärna veta hur jag skulle stå mig där! Ha d grymt bästa allihopa! /Dhaniel

Rostock
2005-09-04 23:14   Axel
Jag läser i Rostock, maila mig din email på axel.widigs@telia.com så ska jag berätta hur det funkar, har just nu inte tid...

Ang: Läkarutbildning i Danmark lr Tyskland?
2005-09-26 21:24   EP
Är utbildningen på tyska?

Ang: Läkarutbildning i Danmark lr Tyskland?
2005-09-27 11:53   Dhaniel
Japp så vitt jag hört så är all undervisning på tyska, men man kommer tydligen in i det snabbt och man behöver inga större kunskaper innan.

Skulle också behöva lite information om Rostock
2005-10-25 17:59   Peter
Axel skulle uppskatta det jätte mycket om du kunde maila lite information åt mig också. Håller på att samla ihop information om de olika universitetet och Tyskland verkar riktigt intressant. Vill inte gärna ha 700000 i skulder efter att jag är klar.Ser att det är ett tag sen du skrivit på forumet, så skickar ett majl åt dig. Skulle behöva veta vilka kurser man ska ha läst, antagnings poäng och hur dyrt det blir att leva och annat som är bra att veta :). Tack på förhand /Peter

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀