Prov och interjuvbaserad antagning(tandläkare) - Forum

2005-08-30 11:26   Lina
hejsan! Jag har sett att man genom prov och interjuvbaserad antagning kan bli antagen på tandläkarprogrammet i Stockholm och Umeå. Jag undrar om det är någon som har någon statistik över antal antagna genom den prov och interjuvbaserad antagning på dessa universitet? Hur stor är sanolikhetetn att komma in genom denna antagningsform, främst på tandläkarprogrammet? Finns det någon som har denna erfarenhet? Tacksam för svar! /Lina

Ang: Prov och interjuvbaserad antagning(tandläkare)
2006-03-08 11:50   Intervjuaintag
hej Jag hade 19 i snitt och jag blev kallad till intervju . steg 1 var att vi skrev en uppsats som var relevant för yrket och det var ca 500 som gjorde det. 100 pers kallades till intervju (de bästa) och 40 skulle vidare till utbildningen efter att de fått en uppfattning om dig och frågat ut dig som fan. tyvärr så var jag inte en av dem som gick vidare fastän det kändes bra efter intervjun. Så jag tror att man måste vara geni för att komma in där för att dem har utstuderade frågor som kan bli din fälla.

Ang: Prov och interjuvbaserad antagning(tandläkare)
2006-03-08 22:57   gonza
Tja! Jag ska åka och göra dem proven i maj på KI. Jag undrar om jag kan kontakta dig på något sätt för jag undrar vad dem frågar och så? MVH

Ang: Prov och interjuvbaserad antagning(tandläkare)
2006-03-17 12:19   Anna
Hej! Jag har också varit på den intervjun och det är ett kasst sätt att intervju..det är omöjligt att komma in på det och jag hade ändå 19,4 i betyg. så hejdå m det. jag pluggar hellre upp. Jag vet också att ju lägre betyg desto sämre chans har man fatän de säger att man kan söka från ett visst gräns. nu har jag pluggat upp till 19,8 o kommer nog in snart.

Ang: Prov och interjuvbaserad antagning(tandläkare)
2006-03-17 12:23   Sigge
Lycka till men ha inga höga förhoppningar för man kan bli jävligt besviken när man varit på intervju o inte komer in för det är ju 120 pers som kallas o sen går 30 vidare. totalt e det 510 pers som gjorde det förra året.

RE: Prov och interjuvbaserad antagning(tandläkare)
2010-04-19 16:13   ruth
Hej, Undrar bara om någon kan ge ett exempel på ämnet för uppsatsen? Ruth

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀