Visa studentum.se som: Mobil

Utbildningar utomlands

Allt fler svenska studenter väljer att läsa en utbildning utomlands. Det ger värdefulla erfarenheter inför framtiden samtidigt som du får möjlighet att träna på dina språkkunskaper. Det finns dock en hel del saker du måste fundera över innan du åker. Vill du åka med en svensk utlandsförmedlare eller på egen hand? Läser du kanske på en högskola i Sverige redan och ska åka på utbyte till ett universitet utomlands? Här kan du lufta alla dina funderingar som rör utlandsstudier. Dela gärna med dig av dina egna tips och råd till andra!

Skapa inlägg
Svar Inlägg
0 Hej Magdalena! 2005-08-08   CY Det är lite olika beroende på vilket universitet du söker till. Men jag ska i alla fall åka till Wroclaw och vet att där blir man intagen på betyg. Man ska vara behörig till läkarutbildningen ...
0 Hej på er allihopa! 2005-08-08   Cidem Skönt att veta att jag inte åker ensam till Wroclaw för att studera till läkare. Det är en hel del att tänka på innan man åker dit som böcker, alla avgifter, CSN och annat. Men jag önskar er a...
0 Polen 2005-08-04   Jc Hej! Man kan komma in på lite olika läkarutbildningar i polen, och intagningskraven varierar. Om man har tillräckligt bra betyg så kan man slippa intagningsprov, men har man dock lite sämre...
0 läkare i polen? 2005-08-03   magdalena Hej! Jag såg att ni är några på denna sidan som ska läsa medicin i Polen. Söker man på sina betyg eller gör man någon sorts prov? Är såååå gimla trött på att komma bland reserverna hela tid...
1 hej 2005-08-01   Om man vill söka till självstående kursen á 20p i Budapest, hur gör man då? Det verkar bara vara hela utbildningar här..
1 Tandläkare Köpenhamn? 2005-07-31   Anna Hej! Jag har kommit in på tandläkarlinjen i Köpenhamn nu till hösten. Vore kul att komma i kontakt med andra som också ska börja! Skriv gärna till mig. pastafjaril@hotmail.com
1 Utbildning i Frankrike eller i Marocko 2005-07-31   Kaisa Hej .. Jag är mycket intresserad av att antingen plugga i Frankrike eller i Marocko, på franska. Undrar om någon känner till något Universitet där eller något Universitet som tar emot utbytess...
0 Helloo 2005-07-30   Hala Tja Ehsan! Jag åker också till Wroclaw i slutet av agusti för att plugga medecin. Jag tror att det är väldigt enkelt att hitta jobb i Sverige efter att man har gått utbildningen i Polen. Man f...
0 HEJ EHSAN! 2005-07-30   Farshid Hej Ehsan! Jag ska troligen också läsa där borta.... :) Har du fått svar på dina viktiga frågor???? För jag undrar likadant!!! Jag bor i Malmö.... Var bor du? Ha en härlig helg!...
0 ska också till wroclaw 2005-07-29   tjena ska till wroclaw nu i höst undra vart du tänkte köpa dina böcker och vilken kurs litterartur du blivit till given mejla mig gärna alexander_136@hotmail.com
0 Medicin studerande i UK 2005-07-29   J Hej! Är det någon som läser medicin i England? skulle vilja ha kontakt med någon som läser där, eller ska läsa där! hör av er :D n0lita1@hotmail.com
0 Var hittar jag mekanisk utbildning i Norge??? 2005-07-28   Eivind Lie Hallooo!!! Jag e en norsk 19 åring som är uppväxt här i Sverige,men som vill tillbaks till mitt hemland o gö min karriär där. Jag vill utbilda mig till mekaniker, men problemet är att jag har ...
9 meningslöst att vänta på sverige 2005-07-28   Louise hej! ville dela med mig lite av erfarenheten av att söka till veterinär i Sverige och Danmark. I Sverige sitter ca 80 pers med 20.0 och söker till den svenska veterinärutbildningen. 46 st kom...
3 Läkare!!!! Hjölp 2005-07-28   NuNu hej!! jag tänker att läsa medicin i England och vet inte hur svårt det är att komma in!! jag undrar hur mycket ska man ha i snittet lägst ??? och vad behövs mer för att bli antagen?? ....
3 hur? 2005-07-25   lisa hejsan...hur gör man för att komma in som transfer till veterinärutbildningen i tex ungern elelr polen?
2 nån som ska plugga i brasilien? 2005-07-25   lisa hej jag undrar om det e någon som ska eller har pluggat i brasilien. om någon ska det vill ag gärna veta vad, var och hur du gjorde för att göra det. är nämligen själv intresserad av att göra ...
0 Utbildningar med djur 2005-07-25   Emelie Hej, Jag funderar på att åka till USA och plugga. Jag undrar om det finns någon som har något förslag på var man kan vända sig om man vill plugga något som har med djur att göra? Emelie
1 HUR ÄR DET MED TANDLÄKARE.... 2005-07-22   tl Hej! Jag skulle jäääätegärna vilja läsa till tandläkare, men det är såå höga antagningspåäng i sverige och dessutom har jag inte läst ke b eller bi b som krävs för att kommma in. Var finns utb...
0 Sjuksköterke program? 2005-07-19   marie Hej! Söker sjuksköterske program i Norge eller Danmark, någon som har någon erfarenhet att dela med sig av?
4 medicin böcker 2005-07-18   student Hej allihopa....en fråga till alla som ska läsa i gdansk och håller på att köpa böcker......vet nån varför www.drbook.org inte fungerar längre????? Tacksam för alla svar!!!

Logga in
Vår Facebook
Nyhetsbrev
Prenumerera på nyhetsbrev om studier från studentum.se