Utbildningar utomlands

Allt fler svenska studenter väljer att läsa en utbildning utomlands. Det ger värdefulla erfarenheter inför framtiden samtidigt som du får möjlighet att träna på dina språkkunskaper. Det finns dock en hel del saker du måste fundera över innan du åker. Vill du åka med en svensk utlandsförmedlare eller på egen hand? Läser du kanske på en högskola i Sverige redan och ska åka på utbyte till ett universitet utomlands? Här kan du lufta alla dina funderingar som rör utlandsstudier. Dela gärna med dig av dina egna tips och råd till andra!


Skapa inlägg
Svar Inlägg
0 Läkartester innan resa ... 2005-08-12   Lars Hejsan! Vad är det för läkartester man skall göra innan man åker? Tänkte komma undan lite billigare om det är möjligt, blodtest, urinprov, och vad mer som är av intresse av att veta? mv...
10 Wroclaw, läkare-tandläkare 2005-08-12   HTK Tjena. Jag och en vän har kommit in på Wroclaw. Sökte sent men det fixade sig ändå. Grejen är att vi kom in på tandläkare men då utbildningen är mer eller mindre samma under dem prekliniska å...
2 läkarutbildnind i Ungern 2005-08-12   RS Någon som sökt till Ungern???... jag skulle vilja plugga till läkare där... hur högt är intagningspoängen där?...eller är det intagningsprov...Är det dyrt?... Hur går man till väga för översät...
0 Pre-kurser 2005-08-12   HTK Jag försöker också slippa dem här pre-kurserna. Jag tänkte köra med att jag har MVG i dem ämnena, är den någon som kört den? (Tänker självklart inte ljuga utan jag har det). Det verkar bli m...
1 AT??? 2005-08-09   Tessan Jag har en fråga angående läkarexamen i Ungern. när man kommer hem igen, måste man göra AT då ?eller får man sin licens i och med att man praktiserar det sista året och tar de sista proven?
5 Prov, pappersarbetet osv för läkarstudier i Polen 2005-08-09   HI Hej Jag är en tjej på 21 år som läser biomedicin utbilningen i Sverige, men har alltid velat bli läkare. Undrar hur proverna i fys, kem och bio upplagda? Ska alla pappersarbete översättas til...
2 Finansiering av Läkarstudier!? 2005-08-09   Mash Läkarutbildning i Polen som kostar ca. en halv miljon kronor.. Ja, men hur gör man för att finansiera det hela? Det är mitt stora problem. Är det banklån eller särskilt CSN-lån eller hur fun...
0 Veterinär i Storbritanien 2005-08-08   Kattis Hej! Jag funderar på att läsa till veterinär i Storbritanien och skulle vilja veta mer om utbildningen där. Vart finns den? Finns den på flera ställen? Vart kan man hitta information? Tacksam ...
0 Veterinär i Storbritanien 2005-08-08   Kattis Hej! Jag funderar på att plugga till veterinär utomlands och skulle gärna vilja veta lite mer om veterinärutbildningen i Storbritanien. Vart finns den? Finns den på flera ställen? Vart kan man...
0 Hej Magdalena! 2005-08-08   CY Det är lite olika beroende på vilket universitet du söker till. Men jag ska i alla fall åka till Wroclaw och vet att där blir man intagen på betyg. Man ska vara behörig till läkarutbildningen ...
0 Hej på er allihopa! 2005-08-08   Cidem Skönt att veta att jag inte åker ensam till Wroclaw för att studera till läkare. Det är en hel del att tänka på innan man åker dit som böcker, alla avgifter, CSN och annat. Men jag önskar er a...
0 Polen 2005-08-04   Jc Hej! Man kan komma in på lite olika läkarutbildningar i polen, och intagningskraven varierar. Om man har tillräckligt bra betyg så kan man slippa intagningsprov, men har man dock lite sämre...
0 läkare i polen? 2005-08-03   magdalena Hej! Jag såg att ni är några på denna sidan som ska läsa medicin i Polen. Söker man på sina betyg eller gör man någon sorts prov? Är såååå gimla trött på att komma bland reserverna hela tid...
1 hej 2005-08-01   Om man vill söka till självstående kursen á 20p i Budapest, hur gör man då? Det verkar bara vara hela utbildningar här..
1 Tandläkare Köpenhamn? 2005-07-31   Anna Hej! Jag har kommit in på tandläkarlinjen i Köpenhamn nu till hösten. Vore kul att komma i kontakt med andra som också ska börja! Skriv gärna till mig. pastafjaril@hotmail.com
1 Utbildning i Frankrike eller i Marocko 2005-07-31   Kaisa Hej .. Jag är mycket intresserad av att antingen plugga i Frankrike eller i Marocko, på franska. Undrar om någon känner till något Universitet där eller något Universitet som tar emot utbytess...
0 Helloo 2005-07-30   Hala Tja Ehsan! Jag åker också till Wroclaw i slutet av agusti för att plugga medecin. Jag tror att det är väldigt enkelt att hitta jobb i Sverige efter att man har gått utbildningen i Polen. Man f...
0 HEJ EHSAN! 2005-07-30   Farshid Hej Ehsan! Jag ska troligen också läsa där borta.... :) Har du fått svar på dina viktiga frågor???? För jag undrar likadant!!! Jag bor i Malmö.... Var bor du? Ha en härlig helg!...
0 ska också till wroclaw 2005-07-29   tjena ska till wroclaw nu i höst undra vart du tänkte köpa dina böcker och vilken kurs litterartur du blivit till given mejla mig gärna alexander_136@hotmail.com
0 Medicin studerande i UK 2005-07-29   J Hej! Är det någon som läser medicin i England? skulle vilja ha kontakt med någon som läser där, eller ska läsa där! hör av er :D n0lita1@hotmail.com
Visar 2001-2020 av 2206 inlägg
1
...
100
101
102
...
111


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀