Byta universitet /flytta till sverige - Forum

2005-08-25 21:52   Maya
Hej.. Börjar plugga psykologi i Ungern nu till hösten men vill flytta tillbaks till Sverige och avsluta studierna där efter första året är avslutat..Är detta möjligt? Kan man byta universitet på det viset och vad behöver man göra då? Blir glad om någon kan svara på detta.. Tack, Maya

jag hittade dig!
2005-08-31 22:14   d
Hej! Funderar själv på att börja läsa psykologi i ungern, hur sökte du dig dit? Kan man använda utbildningen i Sverige efter färdig utbildning? skulle du kunna ge mig tips, minns att jag sett hemsidan någonstans - men tappat bort adressen.. Mvh/Dag

Psykologi i Ungern
2005-09-03 23:03   Maya
För att söka dig in på psykologi programmet i Ungern behöver du göra ett inträdes prov..Det är ett rätt så enkelt prov så oroa dig inte .. Du kan se alla detaljer på deras web sida.. http://www.ppk.elte.hu Om du har fler frågor om Ungern eller psykologi utbildningen där hjälper jag dig gärna.. Maya

Ang: Byta universitet /flytta till sverige
2005-10-21 12:52   Oscar
Hej Maya, jag är intersserad av att plugga Psykologi i Ungern hur går jag till väga? skulle vilja börja tills nästa höst..

Ang: Byta universitet /flytta till sverige
2005-11-03 14:32   Oscar
Hej Maya, kan inte du maila mig och berätta lite hur det är där och så, kan man skriva inträdesprovet i Stockholm? Min mail är oscar@levy.se

Ang: Byta universitet /flytta till sverige
2007-01-02 11:41   Sandra
Hej Maya! Angående ditt inlägg på studentum. Jag är jätte nyfiken på hur det är att läsa psykologi i Ungern. Är det i Budapest du läser/ läste? Hur är studieformen och lärana? Har nog en hel del frågor och funderinga, skulle uppskatta att få kontakt med dig. Min mail: zandrakarlsson100@hotmail.com

RE: Byta universitet /flytta till sverige
2010-10-05 21:27   Malin

Hej Maya
Jag skulle vilja studera psykologi i Ungern , hur lång är utbildningen, Är du inte nöjd? varför vill du komma tilbaka till sverige? Skulle jag kunna få lite mer information om hur det är att plugga psykologi i Ungern?


RE: Byta universitet /flytta till sverige
2010-10-06 16:44   Sussi

Maya: Kontakta skolan du skulle vilja byta till och prata med dem. Om det finns ledig plats och det du läst i Ungern kan tillgodoräknas kan byte vara aktuellt. Men det är inte enkelt då det är rangordning som sker till eventuella lediga platser på programmets senare år, t ex personer med studieuppehåll har företräde till lediga platser framför personer som vill byta studieort, byte inom Sverige går före byte från andra länder osv. Men kontakta skolor för att få ett hum om din chans att byta till Sverige. Det är skolan du vill byta till som prövar om det du läst i Ungern kan tillgodoräknas eller inte... om det inte går så får du söka till programmet från början som alla andra...


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀