Visa studentum.se som: Mobil

Utbildningar utomlands

Allt fler svenska studenter väljer att läsa en utbildning utomlands. Det ger värdefulla erfarenheter inför framtiden samtidigt som du får möjlighet att träna på dina språkkunskaper. Det finns dock en hel del saker du måste fundera över innan du åker. Vill du åka med en svensk utlandsförmedlare eller på egen hand? Läser du kanske på en högskola i Sverige redan och ska åka på utbyte till ett universitet utomlands? Här kan du lufta alla dina funderingar som rör utlandsstudier. Dela gärna med dig av dina egna tips och råd till andra!

Skapa inlägg
Svar Inlägg
3 Hjälp 2005-07-16   snobben Hej alla som brinner för medicin! Har blivit något trött på att varje år bli "reservad" här i Sverige, även fast jag uppnått denna magiska siffra (jag menar 20 och med en nypa salt ironi) ...
0 Läkarutbildning i Danmark eller Norge - Kostnad? 2005-07-16   Emmy Jag har funderat på att plugga till läkare i Danmark eller Norge. Tar de ut några avgifter för undervisningen, eller funkar det som i Sverige där undervisningen är avgiftsfri?
1 Tips 2005-07-14   fjt Hej Jag har läst biomedicinarprogrammet och funderar nu att läsa till läkare utomlands. Har ni några tips och råd så dela gärna med er. Hur är det att studera i Polen eller Prag? Nån som plug...
0 hej.... 2005-07-13   fardin hejsan... hade bara ne liten fråga , och det är skulle bli jätte tacksam om någon som vill läsa till läkare eller har redan sökt kan kontakta mig...gärna via min mail...fardin1982@hotmail....
4 Lkkare i Bialystok, Polen 2005-07-08   Soccermasan Hej, Jag ska börja läkarutbildningen i Bialystok i höst. Jag har läst mycket om folk som ska till Gdansk och Wroclaw, men hur är det egentligen med Bialystok :D. Vore kul om man fick kontak...
4 Läkare i England - vilken skola? 2005-07-07   J Jag skall söka medicin hösten 2006 i England, man får endast söka 4 skolor och jag har ingen aning vilken jag skall välja. Finns det någon hemsida där de bästa skolorna rankas? Kan man sök...
18 Läkarutbildning i Tyskland 2005-07-07   Axel Tips till alla som vill bli läkare - läs i Tyskland! Jag läste tidigare till civilingenjör men bytte efter ett utbytesår i Tyskland till att här läsa medicin. Det är relativt hårda studier, ia...
1 HÖGSKOLEPROVET vid läkarprogramets intagning 2005-07-05   Louise Hejsan! Är det någon som har några tips på hur man pluggar inför högskoleprovet? Jag vill bli läkare och kommer att behöva minst 1,7 för att ha någon chans. Har tidigare gjort provet och tyckt...
1 Foto i England 2005-07-04   Uffe Tjenare............ Letar fotografi utbildningar på college nivå i London men hittar inget. Vill ha utbildningar på 6-10 månader! Tacksam för all hjälp jag kan få!
2 Plugga i Sydney 2005-07-04   Veronica Jag åker till Sydney i September, skall plugga business management på Martin college. Hör gärna av dig om du också skall dit, eller om du redan har varit där(vore kul o få lite tips). Mvh Ver...
5 LÄKARE I DANMARK????????? 2005-07-04   SOS Jag vill söka till Köpenhamns universitet, men jag vet att om man har betyg från gymnasiet så accepteras inte betyg som man fått från komvux. Min fråga är vad händer med dom som inte har läst...
1 Psykologutbildning i Norge 2005-07-02   Iris Hej! Jag är intresserad av psykologutbildning i norge.Är det någon som har läst/läser till psykolog i Norge och kan berätta lite? Vet någon var man kan jämföra sina svenska betyg med norska be...
5 Läkare i Gdansk hösten 2005 2005-06-30   Henric Hej ! Är det fler som jag som kommer att åka ner till Gdansk i höst och börja plugga till läkare??. Jag har varit ikontakt med Jedlinski angående detta och han var mycket positiv. Om det är...
0 Läkarutbildningen i Norge och Danmark 2005-06-30   SS Hej! Nu har jag kollat upp snittet och möjligheter att komma in i noge, och det verkar vara omöjligt. Man ska ha 20.0 för att komma hör jag :-/. och i danmark tar de inte in komvuxbetyg så de...
1 Snälla besvara!!!!!!!!!!! 2005-06-29   SOS Hej Jag vill som alla här bli läkare, men pga att man inte har 20.0 så ska man söka utomlands. Jag vill söka till Danmar, och jag undrare om det fanns någon därute som läser eller ska bör...
1 läkare i england 2005-06-28   kj hej på er alla. Jag är en forskar studerande och ska snart disputera. har två examen sedan tidigare, kandidat examen i biomedicinsk laborairevetenskap, (härifrån) och en MSc i medicinsk mikrob...
0 tackar 2005-06-27   Jenny Hej "FN" Anledningen till att jag skrev "hur vet ni att pengarna inte är bortkastade" osv. var att provocera lite för att verkligen få reda på VARFÖR folk väljer Polen. Som du uppenbarligen f...
0 Hur mycket kostar det egentligen läkarutbildningar utomlands? 2005-06-22   erk När jag läser om alla dessa läkarutbildningar utom lands så kostar de ju riktigt mycket pengar. Jag har redan en examen från 5 års av studier i sverige och därmed CSN lån i 5 år, men har nu va...
10 gdansk 2005-06-22   rumkompis Hej!! Jag har en fråga till dem som ska plugga läkare i Gdansk om hur studentrummen är.....Jag vet att man måste dela rum första året, men vad innebär d egentligen? Sover man i ett o samma ru...
2 Läkarutbildning i Norge! 2005-06-22   SS Hej! har hört att det finns nåt slags övre åldergäräns om man ska söka till läkarutbildningen i Norge, och är man äldre än 21 är det kört att komma in. är detverkligen så??? Är det nåns om ve...

Logga in
Vår Facebook
Nyhetsbrev
Prenumerera på nyhetsbrev om studier från studentum.se