läkarutbildnind i Ungern - Forum

2005-08-12 17:19   RS
Någon som sökt till Ungern???... jag skulle vilja plugga till läkare där... hur högt är intagningspoängen där?...eller är det intagningsprov...Är det dyrt?... Hur går man till väga för översättning av betyg? Tack på förhand till alla som svarar! :)

ungern
2005-08-14 22:01   Tessan
Hej! När ska du söka? Jag ska till Szeged nu i höst . Men jag har hört att de har antagningsprov nu igen den 20 aug-du kanske hinner!!. Proven var kluriga men inte så jättesvåra. Det krävs en del detaljkunskap då det är multiple choice frågor. Så om du inte är stensäker på allt kan man förlora hela poängen för den frågan även om du är säker på några punkter. Svårt att förklara kanske men ett tips är att ta med periodiska systemet till kemidelen, det var många som förlorade poäng på att inte ta med det. CSN täcker kostnaderna, dyrare än att plugga i sverige givetvis., men finns hjärtat och motivationen så är det definitivt värt det,(tycker jag) kolla in studyhungary.hu. mvh // T

Ang: läkarutbildnind i Ungern
2005-09-09 13:23   Soledad
Hej, jag undrar hur det har gott? har du kommit in i Ungern? Jag vill själv läsa till läkare i ungern tänkte göra intagningsprovet i April. Lycka till

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀