Wroclaw, läkare-tandläkare - Forum

2005-08-12 18:21   HTK
Tjena. Jag och en vän har kommit in på Wroclaw. Sökte sent men det fixade sig ändå. Grejen är att vi kom in på tandläkare men då utbildningen är mer eller mindre samma under dem prekliniska åren så undrar jag om man kan byta till läkareutbildningen under dessa år. Någon som har erfarenhet från något sådant? Skall alla åka ner nu till september eller? MVH Amir

Hej Emir!
2005-08-17 20:40   vian
Hej, läste att du kom in till tandläkare utbildning, var det svårt vad krävs för att komma in? Annan fråga har du fått lägenhet där ner? Är det svårt att få ett. tacksam för svaret

Tandläkare
2005-08-18 17:27   Amir
För tandläkarutb. krävs det mer eller mindre ingenting i Wroclaw. Varken betyg, prov eller intervju. Skall jag var aärlig så tror jag att dem t.o.m. ser mellan fingrarna om något ämne saknas. Jag sökte långt senare än man skulle också. Lgh har jag inte fixat ään, har ingen koll på hur lätt/svårt det är. Tänkte bo på campus första tiden.

Läkarutbildning i Wroclaw
2005-08-23 14:18   Ehsan
Tjena Emir, jag läste att du skulle till Wroclaw. Jag ska också dit och läsa läkarutbuldningen. Ska ni också vara där innan den femte september? Hur tar ni er dit? Du vet inte hur svårt det kommer att bli? Och ifall man inte klarar av första året, får man pengarna tillbaka? Ha det bra/Ehsan

Tjena
2005-08-25 06:49   Amir
Nej, vi skall dit den 30 Augusti med buss då man kommer ha mycket grejer med sig. Jobbigt att byta flyg/tåg hela tiden. Bussen åker raka vägen. Sen så vet jag inte hur svårt bara att det är svårt, och det finns nog inte så stor chans att man får pengarna tillbaka. Det är det dem tjänar sina pengar på. När åker du själv dit?

hej
2005-08-27 11:07   Hej
Hej läste att du ska börja i Waw , tänkte fråga dig hur ska du åka hela vägen med buss ? Har du fått lägenhet? Jag ska börja plugga i Bialy.. och vet inte när ska jag åka än! Lite nervöd

hej!
2005-08-27 11:49   vian
Hej igen! Jag var intresserad att läsa till tandläkarutbildning där! Tänkte hur svårt vara det att komma i? behövde du göra antagningsprov eller nåt? Hur många år är det att plugga till tandläkare? MVH/Vian

Tjena Ehsan
2005-08-29 01:57   Behrooz
Hejsan Ehsan. Jag såg att du hade några frågor kring studierna i Polen och undrade om du har fått svar på dessa. Jag ska nämligen till Wroclaw själv och läsa till tandläkare. Hör gärna av dig, skulle vilja ha svar på samma frågor om du hade innan jag åker ner dit. behrooz77@hotmail.com Mvh Behrooz

Tjena Amir!
2005-08-29 02:04   Behrooz
Tjena Behrooz. Jag såg att du hade samma frågor som mig och undrade nu om du fått svar på dessa. Själv ska jag också läsa i Wroclaw på tandläkarelinjen. Bor du i Göteborg? Om du gör det åk ner med Eurolines bussar, det är det billigaste alternativet. Biljetten kostar 711 kr. Så mycket kostade det för mig när jag betällde min här i Gbg. Hör gärna av dig. behrooz77@hotmail.com Behrooz

Ang: Wroclaw, läkare-tandläkare
2005-10-27 16:20   hmm
Hejsan! Jag har 14, 5 i snitt...skulle det bli svårt för mig om ja pluggade där?? (läkarutbildningen), skulle ja klara av det,tro?.. måste man ha minst G i kemi A/B och FY A/B Matte A-B-C-D och BIologi A/B ?.. jag vill pluggga där, men ja vågar inte, känner att ja kanske inte klarar... nån som kan svara?? mvh ps..ja får mina betyg i maj, är det sebt om ja söker under sommarn ds ??? mannen som ja pratade med i tel skrämde livet ur mig, att de e brtottom o att man ska söka redan NU!?? snälla hjääälp

Ang: Wroclaw, läkare-tandläkare
2005-10-31 23:05   roshii
Hej Amir! Kan jag be dig att få ett internet adress till den skolan ni har diskuterat här? tack!

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀