Avancerad nivå (Magister- och Masterexamen)

Masterprogrammet i marknadsföring

Längd
120 hp
Utbildningstakt
Heltid
Nästa startdatum
Höst 2024 (+2 starter)
Utbildningsform
Klassrum
Antagningshistorik
Längd
120 hp
Utbildningstakt
Heltid
Nästa startdatum
Höst 2024 (+2 starter)
Utbildningsform
Klassrum
Antagningshistorik

Kommande starter

Välj mellan 2 startdatum

Höst 2024

  • Klassrum
  • Umeå

Höst 2024

  • Klassrum
  • Umeå

Om utbildningen

Programmet riktar sig till dig som vill arbeta med strategisk marknadsföring med fördjupning mot konsumentbeteende och marknadsanalyser. Efter utbildningen kan du jobba med marknadsföringsaktiviteter på strategisk nivå. Hållbarhet och internationalisering är återkommande inslag i utbildningen. Programmet ges av den AACSB-ackrediterade Handelshögskolan vid Umeå universitet.

Läs mer på programmets hemsida: https://www.umu.se/utbildning/program/masterprogrammet-i-marknadsforing/

Så ansöker du

Kandidatexamen med 75 högskolepoäng i företagsekonomi, varav Företagsekonomi A och Företagsekonomi B 60hp eller motsvarande varav minst 7,5 högskolepoäng i marknadsföring. Det krävs att studenten har en bredd i ämnet och inte enbart högskolepoäng inom en inriktning (d.v.s. ledarskap, marknadsföring, redovisning, finansiering). Företagsekonomi C 15hp. Samt 7,5 hp grundläggande statistik/matematik eller motsvarande. Därutöver krävs En B/6 och svenska för grundläggande behörighet för högskolestudier (kravet på svenska gäller om utbildningen ges på svenska).

Examen & Intyg

Magisterexamen, Masterexamen
Umeå universitet
901 87 Umeå

Välkommen till Umeå universitet

Att studera är första steget mot en spännande framtid. Att studera är också att ha kul under tiden. Gör det tillsammans med 36 000 studenter från hela världen! För att studierna ska fungera riktigt bra är det viktigt med en miljö att trivas i....

Läs mer om Umeå universitet och visa alla utbildningar.

Highlights