Visa studentum.se som: Mobil

Digital Marknadsstrateg

Nackademin
Sammanfattning
Yh-utbildning
Stockholm
1,5 år
Heltid
Studiemedelsberättigad

Digital Marknadsstrateg

Vill du sätta en Marknadsstrategi för framtidens digitala TV-upplevelse?


I takt med den digitala utvecklingen blir vikten av att skapa och analysera digitala kampanjer, aktiviteter och kanaler allt viktigare. Hur ska man arbeta för att skapa sig en egen position på marknaden och sticka ut ur bruset? Vilka är de senaste trenderna på marknaden och vilken teknik är lämplig att använda? Som utbildad Digital Marknadsstrateg kan du arbeta som anställd på en byrå, på ett företags marknadsavdelning eller som konsult. 

Den här utbildningen är stängd för ansökan inför hösten 2019.

Som Digital Marknadsstrateg kommer det att vara viktigt för dig att kunna avgöra vilka tekniska alternativ och trender som passar företagets verksamhet och därmed ger störst affärsnytta. Du kommer att bli en nyckelperson som utvecklar ditt företags eller dina kunders varumärke och implementerar Marknadsstrategier där slutkundens relation och interaktion med varumärket i digitala medier står i fokus.

På Nackademin arbetar du nära den digitala branschen

Efter avslutad utbildning kommer din kompetens att vara central för ett varumärkes digitala närvaro. Du har en stor förståelse och ett intresse av samtliga digitala kanaler och hur de samspelar och påverkar ett företags marknadsföring och kommunikation.

I ditt arbete som Digital Marknadsstrateg kommer du att utveckla, ta fram och förankra digitala marknadsstrategier. Du är den kreativa problemlösaren som både kan leda andra människors arbeten och omsätta tankar till konkret innehåll via text, bild och tal. Förutom att arbeta som Digital Marknadsstrateg kan du arbeta som digital marknadsförare, PR-konsult inom digitala medier och Digital Planner.

På Nackademin kommer du att arbeta nära den digitala branschen. Föreläsningar varvas med teori och praktiskt arbete så att du får de bästa förutsättningarna och kontakterna för ditt framtida yrkesliv.

Observera att delar av undervisningen kommer att bedrivas på engelska. 

I utbildningen ingår bland annat:

  • Genomgång av de digitala medierna idag och i framtiden
  • Marknadskommunikation
  • Projektarbeten och projektledning
  • Strategiskt arbete och webbstrategi
  • Digitala produkter och tjänster samt digital affärsutveckling

Behovet av kompetens inom Digital Marknadsstrategi ökar

Trender, mönster och beteenden skiftar väldigt fort på webben och att ständigt implementera nya verklighetsanpassade digitala marknadsstrategier blir avgörande för varumärken i deras interaktion med kunderna. Behovet av en person som skapar, förstår och analyserar digitala kampanjer och aktiviteter ökar bland företag i samtliga branscher. Därför kommer behovet av kompetens inom digital marknadsstrategi att öka under närmsta åren!

Yrkesroller efter avslutad utbildning:

Efter utbildningen kan du välja att arbeta på ett företag, på en byrå eller som frilansande konsult med eget företag som till exempel:

  • Digital marknadsstrateg
  • Webbstrateg
  • Digital analytiker 
  • Digital Specialist
  • Digital planner

För mer information om Digital Marknadsstrateg, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan.

Lärande i arbete (LIA)

Praktik på ett av företagen i Nackademins nätverk

En tredjedel av utbildningen är förlagd på en verklig arbetsplats genom en LIA-praktik. Där får du under erfaren handledning omsätta teori i praktisk övning för att utveckla, fördjupa och befästa dina lärdomar till kunskap. Där har du också chansen att skaffa värdefulla kontakter och lära känna branschen på ett djupare plan.

På Nackademin har vi en unik närhet till anställande företag och du får en mycket relevant kunskap, eftersom näringslivet medverkar i utbildningens innehåll, upplägg och lärande. Genom LIA- praktiken så är Nackademin också en självklar rekryteringsbas, och skolans studenter har gott rykte i branschen. 

Utbildningens innehåll

  • Digital utveckling 20 YH-poäng
  • Digitala tjänster 40 YH-poäng
  • Examensarbete 40 YH-poäng
  • Kommunikation i digitala medier 25 YH-poäng
  • LIA 100 YH-poäng
  • Marknadskommunikation: Kartläggning och analys 15 YH-poäng
  • Marknadskommunikation: Planering och uppföljning 15 YH-poäng
  • Strategi och affär 10 YH-poäng
  • Strategiskt arbete 35 YH-poäng

Ansökan och behörighet

Svenska 2 (B), Engelska B (6), Matematik 2 (B). Läs mer på Nackademin.se

Kostnader

Utbildningen är kostnadsfri och berättigar till studiemedel från CSN. 

Examen, diplom m.m.

Yrkeshögskoleexamen.

Nackademin

Nackademin

Nackademin gör dig redo för jobb. Vi är störst på yrkehögskolesutbildning i Stockholm och erbjuder ett unikt nätverk med över 1000 företag. En fjärdedel av din studietid på Nackademin består av praktik hos ett företag - och 9 av 10 studenter...


Läs mer om Nackademin och visa alla utbildningar.

Beskrivning och boende

Intresseanmälan

Lämna en intresseanmälan om du vill veta mer om utbildningen: Digital Marknadsstrateg

 Få mer information via mail

 Ickebindande

 Kostnadsfritt

Kontaktuppgifter till Nackademin

Nackademin

Tomtebodavägen 3a
171 65 Solna, Stockholm

Beställ information

För att få mer information om Digital Marknadsstrateg via mejl, fyll i följande uppgifter:

Recensioner
Recensioner
Det finns ännu inga recensioner för utbildningen.

Skolrecensioner
(4,0)
Baseras på 7 recensioner.
Se alla skolans recensioner