Volontärresor - Forum

2006-01-25 18:18   Talia
Hej! Jag är intresserad av att åka iväg som volontär till Mexico City och där arbeta på ett hem för gatubarn. Jag undrar bara om det finns någon som har varit där eller åkt någon annanstans med volontärresor. Är det kanske någon som vet om det kanske finns något billigare alternativ? Har länge velat åka som volontär...Tack på förhand!

Ang: Volontärresor
2006-02-09 12:15   Diana
Hur läng hade du tänkt och stanna i Mexiko? Jag är en tjej,21 år gammal och är intressera av volentärjobb.

Ang: Volontärresor
2006-08-17 16:37   Tommy
Hej! På STA har vi volontärarbeten till Mexico, ett projekt som inriktar sig på familjer, att åka runt marknader och hämta mat och dela ut i de fattiga områdena samt på barnhem och liknande. Dessutom har vi ett projekt som inriktar sig på stöd till i huvudsak förståndshandikappade barn utanför Monterey med någon som heter Hippotherapy vilket innebär att man behandlar barnen med kontakt med hästar samt med andra terapiformer. Arbetet är med barnen samt fundraising till projektet. har ni frågor är det bara att kontakta mig. MVH Tommy STA Uppsala tommy.ebbestahl@statravel.se

Ang: Volontärresor
2006-09-25 18:57   Anna
Hej Tommy! När äger dessa resor rum? Mvh, Anna

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀