Vill läsa i Bialystok - Forum

2007-09-30 20:19   Jamiilah
Hallå där! Jag vill läsa till läkare i Bialystok i Polen, men har tre funderingar gällande studierna. Kan någon vara snäll och ta sig an mina frågor? 1) Vilka betyg behöver jag för att komma in, eftersom jag har läst Nv-programmet och har i genomsnitt flest G och VG, men däremot få enstaka MVG, har både läst Fy+AB och Ke+AB och Bi+AB räcker detta som underlag för att bli antagen? 2)Hur anordnar man bostäder? 3) Hur går studieplanerna till, behöver man utföra ett prov, alt intevju innan antagningen eller? Ps: finns det ngn som studerar där eller är sugen på att söka in dit till hösten 08, maila då mig på jamiilah@hotmail.com /Jamiilah

RE: Vill läsa i Bialystok
2009-05-13 18:25   Oscar
Tjabba Jamiilah. Ska också söka till Bialystok ht 2009. Av vad jag har förstått så krävs det i teorin vg i samtliga naturämnen a och b. I praktiken krävs det ungerfär hälften mvg hälften vg i naturämnena för att i överhuvudtaget ha någon chans att komma in. Detta universitet söker ju enbart på betg. Lycka till!

RE: Vill läsa i Bialystok
2009-07-22 19:18   pia
Hejsan jag undrar om du ska börja i Bialystok.H09 jag ska flyga ditt den 04 sep och skolan börjar den 07 september.Vill bara siga att jag klarat inträdesprov i Göteborg till Gdansk, men sen tackade NEJ. Mvh Pia

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀