Vilken linje + betyg - Forum

2007-05-10 20:50   Mikael
Hej, jag läser just nu media, Men har mer och mer kommit udnerfull med att det är läkare jag vill bli. Så jag läser inte direkt rätt linje. Så om man skall läsa i Polen, Tjeckien eller något annat bra land, krävs det då att man har läst Natur eller går de bara på betygen? mitt snitt är ungefär 18. Tack för svar

Ang: Vilken linje + betyg
2007-05-12 14:01   MVH Jimmy
För att studera till Läkare i Polen måste man ha läst de obligatoriska ämnena, samt ha läst Fysik A samt B, Biologi B, Fysik A och B. Även om man har ett bra snitt så hjälper inte det så länge man inte har läst Naturvetenskap.

Ang: Vilken linje + betyg
2007-06-11 10:51   Kristina
För Tjeckien (och Slovakien) så ska du ha läst de naturvetenskapliga kärnämnena och ha minst 15,0 i snitt. Utöver det ska du klara universitetets inträdesprov. Ansöker du blir du automatiskt anmäld till provet. Brno och Martin har inträdesprov i Sthlm den 19 och 20 juni.

Ang: Vilken linje + betyg
2007-06-27 01:24   Emma
Hej! jag funderar själv på att söka läkarlinje i Polen, men har en del funderingar. Ingen som har lust att prata lite om det? Mvh Emma

läkarutbildning polen
2007-07-01 20:19   Jeanette
Hej Emma! Jag studerar i Szczecin, Polen. På vår studentsida finns ett forum där du kan ställa frågor och studenterna på skolan svarar. Finns också massa tidigare frågor! Så fråga på. MvH

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀