veterinär i Italien - Forum

2005-12-02 15:52   Lotta
Hej! Jag har läst sh.språk på gymnasiet med bra betyg,men inte tillräckligt bra. Har även läst nv-basåret på komvux. Vill studera utomlands som veterinär och eftersom jag kan itaienska skulle det vara ett alternativ. Någon som vet något om hur man går till väga för att plugga i Italien. Någon som känner någon som kanske har gjort det. Tyvärr finns det inge Syo konsulent som kan hjälpa mig, de påstår att om man studerar utomlands gäller inte licensen i Sverige. 4 syo konsulenter har sagt det till mig nu, men jag har hört annat av mina vänner. någons om vet våra syokonsulenter tycks vara helt outbildade.... mvh desperat efter hjälp

Ang: veterinär i Italien
2006-01-13 14:19   Maria
Hej! Jag har läst någonstans att alla veterinärutbildningar utomlands inte är godkända i Sverige. Det finns dock länder som har utbildningar där man kan jobba som veterinär i Sverige efteråt. Om man har gått en icke godkänd utbildning tror jag att man får kompletera med kurser. Man behöver nog inte läsa om hela utbildningen, tror jag. lycka till!

Ang: veterinär i Italien
2006-05-29 10:42   Emelie
verkar vanligt det där med syo-konsulenter som inte har någon aning, samma sak med min. jag tror att det är så att läser man utbildningen i ett EU-land är utbildningen i regel godkänd och du får utöva din licens var i EU du vill, men om det är utanför EU är inte alla utbildningar godkända och då är det som maria sa att man får komplettera med vissa kurser och inte behöver läsa om hela utbildningen. lycka till! Emelie

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀