Veterinär ht 2007 - Forum

2006-07-18 13:42   Elin
Hejsan!! Ska söka till veterinärutbildningen i ungern hösten 2007. Skulle vilja få kontakt med någon som går / har gått där! Hur är studierna upplagda ? går det bra att läsa på engelska? Hör gärna av er!!/Elin

Ang: Veterinär ht 2007
2006-07-29 22:58   Therese
Hej! Jag tänkte också börja veterinär ht 07, men jag har tänkt att gå en preparatory course först. Den som börjar i januari 07. Tror det kan vara bra för å komma in i allt nytt. Vad tänker du, ska du börja direkt på veterinär? Hade bra! /Therese

Ang: Veterinär ht 2007
2006-08-03 15:16   Maria
Hejsan! Jag är också på väg till Ungern. Tänkte gå Preparatory course som börjar nu i oktober och är 8 månader lång. Har dock inte hört om någon liknande kurs som skulle börja först till våren. Vill du berätta mera? Mvh. Maria

Ang: Veterinär ht 2007
2006-08-03 17:29   Therese
Hej! Det finns en kurs som går på typ halva tiden, men den är mer intensiv. Jag är inte säker på om jag ska ta den, om inte så hoppar jag direkt på vet. studierna. Om du vill veta mer om den så kan du kontakta Karoly Zimboras, hans nummer eller email står på hemsidan. Kanske ett dumt val, men jag har så mkt annat jag vill göra först. Mvh Therese

Ang: Veterinär ht 2007
2006-08-14 13:16   Elin
Hejsan! Ja jag hade tänkt det men jag hade inte hört att det fanns en sådan kurs!Vad läser man d? Ska man göra ett intagningsprov för att gå den också? vad kostar det? Mvh /Elin

Ang: Veterinär ht 2007
2006-08-14 14:22   Therese
Det funkar på samma sätt som den vanliga pre-coursen, i budapest. det är inga prov, utan man bara anmäler sig. Däremot är det ju prov till den riktiga utbildningen sen. är inte säker på vad den kostar. kanske hälften av den vanliga. kolla studyhungary.hu Mvh Therese

Ang: Veterinär ht 2007
2006-09-18 16:31   Elin
Hejsan! Ja jag har tänkt att börja direkt på veterinär! Hur ska ni lösa det ekonomiska? Mvh / Elin

Ang: Veterinär ht 2007
2006-09-21 13:32   lotta
Hej! Kul att ni också har tänkt söka =) Jag har hört att det går att komma in på utbildningen utan att göra intagningsprov, om man har läst tex. bilologi lr kemi på högskola. Någon som vet något om det? Mvh Lotta

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀