Vet. utbildningar - Forum

2006-10-09 18:58   Lisa
Har lite frågor vad gäller skolor förutom i Köpenhamn och Budapest. Jag gick ut med 17,7 i slutbetyg samhällsvetenskaplig linje och har nu läst Ma C, Ke A&B, Bi A och Fy A på Komvux. Har fått mvg i alla, kemin B vet jag inte ännu för det läser jag nu. Vill väldigt gärna veta hur det är med skolor i Tyskland, då min familj kommer därifrån ursprungligen. Kan dock inte språket utan det det måste vara på engelska. Vilka ämnen och betyg som krävs för att komma in osv. Jag vill veta allt. Det gäller även skolor i England m.fl. Har kollat lite på skolan i Slovakien, vet bara inte om utbildningen är "bra". Mycket fördomar men jag är verkligen villig att testa allt. Vore verkligen tacksam om ni mailar mig allt ni vet, eller skriver det här för den delen. Min mailadress är lisaharrsen@hotmail.com. Gick ut gymnasiet 2003 och har ända sen dess försökt komma in i Köpenhamn, jobbat med djur utomlands och så men jag har inte kommit in. Jag vill bara sätta igång med mitt liv nu känns det som. Tack igen på förhand! Lisa

Ang: Vet. utbildningar
2007-01-03 01:02   maria
Hej Lisa, Jag saitter precis som du och letar efter olika sätt att påbörja en vet utbildning i europa. Fick du några svar på din fråga. Jag har samma betyg som du och samma passion... Evigt tacksam för all info du har att dela med dig. /Maria marialiljestrand@hotmail.com

Ang: Vet. utbildningar
2007-01-03 20:02   Lisa
Hej Maria! Nej tyvärr fick jag inga svar överhuvudtaget. Förstår inte varför det ska vara så svårt att få tag på vettig information. Däremot har jag hittat den här sidan http://www.vetschool.bris.ac.uk/links/ om nu den kan vara till någon hjälp. Om du vill och kan så har jag msn, lättare att prata där kanske. Skönt att prata med någon som brinner för samma sak! lisaharrsen@hotmail.com

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀