Vet. Utbildning i Spanien - Forum

2006-08-09 20:09   Teresia
Jag är utbildad till veterinär i Spanien i León. http://www.veterinaria.unileon.es/ Mycket tufft eftersom jag i början inte kunde sa mycket spanska men de sista och alla amnen ges pa spanska. Jag kom inte heller upp i den betygniva som krävs för att komma in i Uppsala. Jag sökte studiestöd ifran CSN under mitt första studiear men sedan klarade jag bara 2/5 ämnen och blev utan bidrag. Men jag har haft tur som har haft en bra familj som hjälpt mig med pengar när det behövs. Sista aren har jag sökt och fatt bidrag ifran Spanien. Utbildningen är pa 5 ar men för mig har det tagit 8 ar för att bli klar. Men nu jobbar jag som veterinär pa en klinik i Galicien i norra Spanien. Nu funderar jag pa att ta mig hem till Sverige och söka jobb.

Ang: Vet. Utbildning i Spanien
2006-11-17 20:31   Åsa
Hej! Läste ditt inlägg här på forumet och undrar om hur du gjorde för att komma in i Spanien? Har för en tid bott och rest runt i Spanien och har nu efter praktik på djursjukhus även insett att det är veterinär jag vill bli! Vad behövs för betyg och är det språktest? Är utbildningen avgiftsfri? Tack på förhand, Åsa

Ang: Vet. Utbildning i Spanien
2006-12-12 22:06   Madde
Hej, Vad kul att hitta någon som läst till veterinär i spanien!! Jag vill hemskt gärna läsa till veterinär, men har dock inte betyg til att koma in i uppsala, tveksamt om jag kommer in i köpenhamn med... Jag har bott o bor fortfarande i Barcelona, så spanskan skall inte vara något större problem...Så jag skall nog söka till några vet.utbildningar i spanien till ht 2007, jag skulle vilja gärna ha mer information om den du gick. Tänkte även söka den i Barcelona på UAB, vet du något om den? Maila mig gärna! madelene_widequist@hotmail.com Jag hoppas vi hörs snart!

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀