Vart finns det chans att komma in?! - Forum

2007-03-24 22:15   Johanna
Hej! Jag läser sista året på gymnasiet, nvnv. Kommer gå ut i sommar med drömmen att bli läkare. Mina betyg är dock inte de bästa, kanske går ut med 17? Finns det några länder där jag kommer in med dessa betyg. Sverige känns rätt kört. Vet att utbildningen är tuff men det är verkligen det här jag vill göra! Skulle vara jättetacksam för svar om vart man kan ha en chans att komma in och hur intagningen går till. Tusen tack! Mvh Johanna

Ang: Vart finns det chans att komma in?!
2007-03-27 13:25   DR
Hej! Ja du har absolut chans att komma in, jag är precis i din sits, går ut till sommaren och kommer gå ut med cirka 17 också. Jag har ansökt till Szcezcin och kommit in och kommer att börja där till hösten, så jag råder dig att göra samma sak :)! (Sök på Szcezcin på utbildningar utomlands här på studentum så får du reda på hur du går till väga för att söka... Lycka till!

Ang: Vart finns det chans att komma in?!
2007-03-30 09:17   Johanna
Tack =) men måste man ha VG i alla naturämnen för min fysik har inte gått så bra. Hur kommer du finansiera det?! Mvh Johanna

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀