Utomlands eller Sverige? - Forum

2008-03-11 01:54   Ismail
Hejsan! Jag har ändå funderat på att plugga i Gdansk med 2-3 andra kompisar HT08, finns det andra som hänger med? Jag kommer gå ut med ca 19.00.. Jag vet inte om jag ska tenta upp de 5 ämnen som jag har kvar (matte A,C, Fysik A, och Eng A, B....) eller plugga utomlands? Vad skulle ni gjort? Tips och råd tack...

RE: Utomlands eller Sverige?
2008-03-11 16:24   Sara
Hej! Det är ju verkligen inte många ämnen du behöver tenta upp men å andra sidan så innebär ju inte 20.0 en garanterad plats på läkarprogremmet. Det kan ta några år innan man kommer in så om du vill börja plugga direkt så ska du söka dig utomlands. Har du läst matte e kan du ju också söka till Danmark. Ett annat alternativ är ju att göra högskoleprovet. Du får väga fördelar mot nackdelar. Utamlands kostar pengar, Sverige tar längre tid. Lycka till

RE: Utomlands eller Sverige?
2008-06-02 13:27   Ismail
Som sagt jag har 19.00 i snitt. <-- inte upptentade! Hur är det med Danmark, hur stor chans har jag att komma in där? HJÄLP MIG SNÄLLA! Vad skulle ni gjort? Tips och råd tack...

RE: Utomlands eller Sverige?
2008-06-04 14:47   UJ
Det basta alternativet om du ska soka till en skola i Polen är ju Jagiellonian University i Krakow. Underbar stad och det enda universitet som haller nastan lika hog klass som resten av de europeiska lakaruniversiteten. Antagningsprov brukar hallas i Oslo under sommaren.

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀