USA - Forum

2007-10-08 22:53   Sara
Jag är sugen på att göra en utbildning i USA (San Diego eller Fort Lauderdale). Jag har inte bestämt mej för vilket men att ta Cambridge examen (FCE) skulle vara riktigt kul! Är det någon som har en erfarenhet av orterna och kurserna, eller som är sugen att göra något liknande?? Hör gärna av er//Sara

Ang: USA
2007-10-11 22:08   anna
hej! jag ska troligtvis till usa för att plugga hösten 08, skaläsa så kallat study abroad första terminen och sedan försöka mig in på ett program om jag trivs och så. har kollat på västkusten mest och då san diego eller san fran, men de är väldigt svårt att bestämma sig ju:) vad hade du tänkt läsa? bokar du själv eller genom ngn? /anna

ang: USA
2007-10-12 23:18   Sara
Jag vill göra Cambridge examen, den kursen startar i mars -08. Jag tänkte boka genom STS språkresor och Cambridge examen finns att göra i 3 delar. De två första delarna finns i San Diego, så om allt går enligt planera kommer jag åka dit! Jag har aldrig varit där, men jag tror att det blir en stor upplevelse :) Vad innebär study abroad??? Ha de!

Spårkresa i USA
2007-10-23 19:50   Nick
Hej, Även jag kommer med största sannolikhet att studera ht-08 i San Diego, Santa Barbara, Fort Lauderdale eller Miami, har dock inte bestämnt än. Ska ta en engelsk examen av något slag och planerar att vara borta i ca 3 månader. undrar som övriga på denna tråden om någon som har en erfarenhet av dessa orterna och kurserna, eller som har planer på att göra något liknande?

RE: USA
2008-03-02 20:29   MalinFH
Jag planerar också att studera i USA, SMC i LA under ett år. Om någon är sugen på att prata så är min mail och msn Malin_Fagerlund@hotmail.com Ha det bra!

RE: USA
2008-03-03 00:05   LL
Hej! Jag har planer på att ev. plugga där till hösten. Vad hade du tänkt plugga? Och hur länge? Fixar du allt på egen hand eller åker du via någon förmedlare (typ avsita, im, kilroy mfl)?

RE: USA
2008-03-19 17:50   Therese
Hej!! Jag tänkte åka genom Blueberry till San diego i höst och ta en cambridgeexamen! Så svårt och veta vilken språkresebyrå man ska ta bara!Har du kommit fram till vart du vill åka?! /Therese

RE: USA
2008-03-28 20:48   LL
Hej! Jag kommer troligen plugga på Long Beach City College som ligger i närheten av Los Angeles, om allt går som jag tänkt. Skickade inte mina papper idag till IBS. Har du kommit fram till nått? Är det bara språk som gäller för din del? Eller är du intresserad utav andra utbildnignar i USA

RE: USA
2008-03-29 17:35   MalinFH
Jag tänker plugga study abroad ett år, fristående kurser. Har inte helt klart bestämt mig men psykologi och marknadsföring-nånting. Jag åker dit nu i april och tänker söka in då, jag gör allt på egen hand.

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀