Undrar om ngn vet bra skådespelar utbildning i USA? - Forum

2011-02-08 00:43   SandraE

Hej alla!

Jag vill gärna plugga teater i USA, helst Hollywood. Är det ngn som kan rekommendera skolor eller kurser?

Tack på förhand!


RE: Undrar om ngn vet bra skådespelar utbildning i USA?
2011-02-10 23:33   Annika

Heej!

Jag kan rekommendera Edgemar!
Michelle Danner är den bästa skådespelar- läraren jag någonsin har studerat med.
Respekt jag har för hennes undervisning bara växer, ju mer tid jag tillbringar i hennes scen-studie klass vid Edgemar Center i Los Angeles.
Aldrig förr har jag känt mig mer medveten och inspirerad som skådespelerska.
Varje klass, föreläsning eller workshop lämnar jag med en ny insikt eller verktyg som jag faktiskt kan använda i mitt skådespeleri.
Den vackra teater-utrymmet är det inget fel på heller!
Min tidigare utbildning erbjöd enbart en intellektuell analys av agerandet och visualisering av mål. På denna berömda teaterskola, får jag så mycket mer.
Michelle unika sätt att arbeta i kombination med hennes besatthet med gåvan som hon har fått genom sina föregångare, ger en verktygen för att skapa en effektiv och kraftfull inre värld.
Som Michelle ofta säger i klassen: Att engagera sig är det bästa motgiften för dåligt skådespeleri.
Jag har fått så mycket från den här läraren och hennes klasser fortsätter att vara spännande från vecka till vecka.

De erbjuder m1 visa i fall du tar ett års kurs.


RE: Undrar om ngn vet bra skådespelar utbildning i USA?
2011-02-10 23:50   Visum

Det finns fler utbildningar i Los Angeles, men du måste hitta en skola som är godkänt av staten så att du kan få visum.


RE: Undrar om ngn vet bra skådespelar utbildning i USA?
2011-02-24 22:05   Emily

Ja, och vet ngn om Edgemar har m1 Visum?


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀