TOEFL ? - Forum

2006-09-24 23:13   br
Hej! Jag undrar om polska, tjeckiska eller ungerska läkarutbildningar, universitet, kräver TOEFL eller liknande engelska språktest? Räcker det inte med exempelvis MVG i Engelska A och B? skulle vara enormt tacksam för svar mvh luckyos

Ang: TOEFL ?
2006-10-09 23:53   Natalia
Dit jag sökte i Polen frågades det inte om det. Har inte hört att de gör det någonstans i här. Hade själv VG genom A,B och C kursen i engelska. Den engelskan du lär dig här är inte den samma som hemma i skolan i Sverige. Vardagliga engelskan är hos många som börjar i Polen inte den bästa men det gör inte mkt. Du utvecklas väldigt fort genom att prata eleverna i klassen. Många tyskar här exempelvis. Medicinska facktermer lär ingen sig hemma på gymnasiet i alla fall. Så betyget ska väl inte ha någon större betydelse för pluggandet vad jag kan se. En elev med G skulle säker klara sig i princip lika fint som en med MVG i de flesta fallen. MVH student på första året i Polen

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀