Tips på sommarkurser utomlands? - Forum

2008-11-27 19:00   linda
Hej, jag heter Linda och läser sista året på EventManagement programet tillhörande Högskolan i Borås. Jag är nu i sommar intresserad av att läsa någon sommarkurs utomlands främst för att utveckla min engelska. Jag har tänkt mig sommarkurs för att försöka få ett arbete till hösten. Jag skulle vilja läsa en kurs inom ekonomi, ledarskap, projektledning, dator eller något liknande. Vore skönt att få lite hjälp med detta för jag har försökt söka på internet men utan något bra resultat. Hälsningar Linda

RE: Tips på sommarkurser utomlands?
2009-03-31 12:09   Linda
Hej Linda, Du kan kanske kontakta universitet/högskolor utomlands för få reda på om de erbjuder sommerkurser. Att plugga t.ex affärsengelska eller att kombinera språkkurser med praktik är ett ett annat alternativ. Svenska förmedlare av språkskolor kan hjälpa dig med detta. För att få en lista med förmedlarna som ordnar språkresor, gå in på språkresor som du hittar högst uppe på studentums sidan. Lycka till!

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀