Visa studentum.se som: Mobil

tips! - Forum

2007-09-29 00:01   emelie
Hej! Jag vet hur det känns att inte komma in på sin drömutbildning... I Sverige är det nästan omöjligt, men det finns andra möjligheter!!! Ungern och Slovakien tillexempel och Danmark! Jag säger till er som går i gymansiet att få så bra slutbetyg som möjligt! Jag själv kom in i danmark via kvot 2. I år har dem ändrat på intagningen via kvot 2 i danmark, så gå in på hemsidan: www.kvl.dk för mer specifik info. Mitt hetaste tips är att jobba, jobba och åter jobba med grisar, kor, får - så mkt produktionsdjur som möjligt!!!!! I danmark vill de ha in folk som vill jobba med produktionsdjur. Att jobba med svin, ger jättemycket bra praktisk erafrenhet!!! Ta det lugnt man behöver inte komma in i första taget, tvärtom tror jag det är bra m. livserfarenhet och praktisk erafrenhet innan man ger sig in i denna utbildningen och inte minst den dag man börjar jobba! Många kramar!! /emelie

Recensionspolicy

recensionspolicy studentum.se

Vill du lämna en recension om en skola eller en utbildning på studentum.se? Kul! Då bidrar du med att hjälpa andra att hitta den utbildning som passar dem bäst. Läs gärna vår recensionspolicy om hur vi godkänner och publicerar recensioner.

Ladda ner recensionspolicyn här!

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att få inspiration och hjälp inför ditt utbildningsval!
Logga in