tips! - Forum

2007-09-29 00:01   emelie
Hej! Jag vet hur det känns att inte komma in på sin drömutbildning... I Sverige är det nästan omöjligt, men det finns andra möjligheter!!! Ungern och Slovakien tillexempel och Danmark! Jag säger till er som går i gymansiet att få så bra slutbetyg som möjligt! Jag själv kom in i danmark via kvot 2. I år har dem ändrat på intagningen via kvot 2 i danmark, så gå in på hemsidan: www.kvl.dk för mer specifik info. Mitt hetaste tips är att jobba, jobba och åter jobba med grisar, kor, får - så mkt produktionsdjur som möjligt!!!!! I danmark vill de ha in folk som vill jobba med produktionsdjur. Att jobba med svin, ger jättemycket bra praktisk erafrenhet!!! Ta det lugnt man behöver inte komma in i första taget, tvärtom tror jag det är bra m. livserfarenhet och praktisk erafrenhet innan man ger sig in i denna utbildningen och inte minst den dag man börjar jobba! Många kramar!! /emelie

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀