Till alla som funderar på att plugga i Polen! - Forum

2007-01-13 10:56   JL
I Szczecin har vi de riktigt bra! Utbildningen håller hög klass och vi har riktigt kul på fritiden. Szczecin är en stad på ca 500000inv och vi har allt vi behöver här. Lätt att ta sig till både Sverige och Tyskland (15min från gränsen, 2tim från Berlin). Lite bloggar att kolla in från läkarstuderande här: www.dan.as www.studentka.webblogg.se http://sigridvaneeden.spaces.live.com/?owner=1

Ang: Till alla som funderar på att plugga i Polen!
2007-01-20 16:08   Mvh Jimmy
Tjena! JL Jag undrar vad man behöver för betyg för att komma in på läkarutbildningen därborta i polen. Räcker med ett snitt över VG i de natuvetenskapliga ämnena?, eller ska dom vara högre?. Jag läser nämligen Naturvetenskap på Lars kagg gymnasiet just nu, och undrar vart jag ska sätta ribban för att komma in på läkarutbildningen i Polen. Så jag skulle vara oerhört jättetacksam ifall du kunde ge mig upplysningar om vad man behöver i betyg för att komma in. Och angående kostanderna på 81 000 kr per läsår täcker CSN upp de flesta kostnaderna har jag förstått det som, annars har man ju sparat 200000 i förväg, som jag hoppas ska räcka en bit. Det verkar ur synvinkeln jag har fått att ni har det otroligt kul ldärborta. Men ifall du kunde berätta lite om hur det är att studera till läkare i Polen, skulle det underlätta nått otroligt för mig. Tack i förväg! Lycka till med läkarstudierna! :)

Ang: Till alla som funderar på att plugga i Polen!
2007-02-22 21:26   jessica B
hej! funderar på at plugga i scesczin i höst och vill få reda på mer om antagningspoängen om behövs, vad är det som krävs?gör amn ett intagningsprov? och kostnaden för studierna, hur betalas allt detta? för det är rätt så mkt pengar. håller utbildningen god standard och är det kul/billigt att leva i den staden? skulle vara väldigt tacksam för svaret. går även att nå mej på min mail: jaj_b@hotmail.com mvh jessica

Ang: Till alla som funderar på att plugga i Polen!
2007-02-27 00:26   sara
hej! jag har samma frågor som jessica å undrar om någon skulle kunna svara på dem? eller om jessica läser detta å kan hjälpa mej? om du har fått svar alltså :D min mail: melodyc16_@hotmail.com

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀