tandläkare? slippa allt.. - Forum

2006-03-07 21:51   mona
Vart slipper man intagningprov, och höga snitt för att läsa till tandläkare? jag har inte alls så bra betyg men vill läsa till de, håller på o läser matte c o fysik a. mvh mona

Ang: tandläkare? slippa allt..
2006-03-20 04:35   MG
Hej Mona . Det finns tandläkareutbildning i Wroclaw som inte kräver varken höga snitt eller intagningsprov. Men du behöver Kemi B, Fysik B och Biologi B. Vet inte om det är så noga med just det heller. Själv läser jag tandläkarelinjen i Wroclaw. Lycka till.

HEJ MG!
2006-03-20 10:54   Mona
Hej MG. Jag har engelska B.Fick G i det och Vg i engelska a. Har matte b.Tänkte läsa nu dem kurser som behövs.är du inne på ditt andra år? jedlinski.se kräver ju intagningprov i kemi,fysik o biologi.Jag känner att jag aldrig kommer klara av det.Mejla gärna mig.Mvh Mona

Ang: tandläkare? slippa allt..
2006-08-17 20:33   paulina
Hej hej!! Så har du bestämmt dig var du ska?? Ja ska till Wroclaw och plugga tandläkare, hade vatt kul och snacka lite om du med ska dit!!!Hör gärna av dig i så fall!! Paulina_magdalena @hotmail.com

Ang tandläkare utomlands...
2007-11-21 11:39   Viktor
Om du försöker hitta utbildning utomlands, utan intagningsprov o liknande, så är Rumänien perfekt! Vi är över 60 svenskar som började plugga här nu hösten 2007... O ja är ganska övertygad om att de är bättre här än i Polen :P... Hade bra hej =)

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀