Tandläkare Danmark - Forum

2005-10-22 00:19   Fredrik
Hallå. Jag har 17,0 i snitt. Enkel fråga....hur f*n blir man tandläkare då? Det måste ju bli danmark antar jag. Men e det någon som vet var och om det finns en chans med dessa betyg? Så länge man kan ta studielån går ju faktiskt vilken studieort som helst bra.......

RE: Tandläkare Danmark
2010-08-09 11:10   Armin Mazz

17 i snitt och bli tandläkare.. I danmark antar de 16.9 till runt 17.5 så möjligheten för dig ansöka om och få en tandläkarplats på deras universitet är stor.

Den andra möjligheten, vilket är en hård och jobbig metod, är helt enkelt att förbättra dina betyg i samband med att du tar högskoleprovet. Tar du den metoden, råder jag dig att koncentrera mest på att få de MVG du vill höja och, i andra hand, satsa på att plugga till HP främst på helger och/eller när du har tid.

Danmarks utbildningskostnad, till skillnad från de andra stora EU-länderna, är gratis men enligt olika källor har jag hört att utbildningen för sig är riktigt svår. Varför vet jag inte. Om du trivs med konkurrensen och den otroliga stressen som läggs på dig så antar jag väl att Danmarks tandläkarlinjen verkar vara det bästa alternativet för dig just nu.

P.S.

Som sagt, ha i åtanken om fatt örbättra betyg/ och ta HP. HP må se svår ut, men det är den inte.


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀