Tandläkar AT tjänst - Forum

2010-06-06 23:44   Kevin Gholamzadeh
Hej, jag har tänkt att läsa till tandläkare och har fått höra att om man pluggar till det i Polen så måste man även göra AT tjänst där i ett år för att få licens i Sverige. Då slutar det med att man får stanna där i 6 år och jag undrar om det är likadant i de flesta länder eller om det bara är så i Polen Jag är mest intresserad över om det är likadant i Tjeckien, Ungern, Slovakien, Lettland och Rumänien

RE: Tandläkar AT tjänst
2011-10-30 12:39   Tommy

Hej!

Jag studerar Pre-Medical program på McDaniel College i Budapest och skall läsa till tandläkare nästa år. I Ungern är tandläkarprogrammet 5 år långt och du behöver inte göra någon AT-tjänst för att få din licens. På så vis så "tjänar" du 1 år på att göra det här.

Mvh,


RE: Tandläkar AT tjänst
2012-12-16 18:24   Karl

Åker du till Polen måste du göra ett års At tjänst samt ett slut examen prov. Som jag vet är det ett otroligt svårt prov pågrund av brist av dålig hänvisning på mer specifik litteratur/material och prov upplägget. Många som gör detta prov klarar inte av det. Du måste klara av detta prov för att få ut ett polsk leg som du eventuellt kan omvandla till ett svenskt.. Mitt råd är att du antingen pluggar till läkare där borta eller tentar upp dina betyg och satsar på att komma in i Sverige- mvh Karl


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀