Storbrittanien - Forum

2006-07-02 16:08   Linda
Hej! Jag vill studera till läkare i England. Ska nu börja trean till hösten och har ett "lågt" snitt på 18.1 - vilket jag inte kan komma in på. Tycker det är så himla dumt med dessa snitt hit och dit... Men i alla fall, vet någon om jag kan söka in på annat sätt? T.ex. ett person brev eller vad det nu kan vara? Och tips på bra skolor mottages gärna! Samt till er som bor/har bott i Enlgand: Hur är det att bo där egentligen? Stor skillnad mot hemma i Sverige? Jag har tusen frågor ang. det här och det bara snurrar i huvudet på mig just nu. Kommentera gärna eller lämna en liten mejladress så vi kan snacka mera - det skulle jag verkligen uppskatta! :) Kram Linda

Ang: Storbrittanien
2006-07-24 20:04   Maria
Hej! Jag har också funderat på England, men hittils har det nog bara varit funderingar... Har du mycket info om studierna och boendet och allt det praktiska? Kanske vi kunde försöka hjälpas åt och förstå oss på deras universitetssystem! Jag ska förresten också börja 3an nu i höst.

Ang: Storbrittanien
2006-07-29 14:35   Linda
Hej! Kul att du svarade! :) Jo, jag vet en hel del känns det som ang. läkar studier i England. Problemet för mig är att hitta den rätta skolan, den rätta staden osv. för att få allt att stämma. :) Hur mycket vet du själv om det? Jag kunde få din mejl adress så att vi kan prata mera.

Ang: Storbrittanien
2006-07-31 15:37   Maria
Vad bra att du vet en del! Jag har försökt ta reda på så mycket info som möjligt, men det finns en hel del jag absolut vill veta mera om. Du får jättegärna skriva så får vi prata och hjälpas åt :) Min e-mail är: maria__f@hotmail.com

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀