Sök utbildning i Australien - Forum

2008-05-22 14:56   Madde
Hej! Jag har planer på att börja plugga i Australien så snart som möjligt. Antingen i Sydney eller Melbourne (som jag hört mycket gott om). Finns det någon som kanske kan berätta hur det är att plugga i Australien? Hur sökte Du? Var det lätt att komma in på universitetet som utlandsstudent? Trivdes Du? Fick du översätta dina svenska betyg på något sätt? Hur i så fall? Hur lång tid tog hela processen från det att Du sökte till det att Du satt på flygplanet påväg dit? Jag känner mig väldigt vilsen och hade gärna behövt lite hjälp och vägledning för hur jag ska göra. Är fullt medveten om att några av ovanstående frågor är lite dumma men bättre att fråga en dum fråga och få svar än inte fråga alls och inte få veta något :D! Har kollat runt på universitetens hemsidor och hittat program jag är intresserad av. Vore jättetacksam för svar!

RE: Sök utbildning i Australien
2008-07-25 11:30   H
Hej! är lite i samma båt som du, vill du snacka om det så kan du adda mig på msn.. hwr_82@hotmail.com

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀