Slutbetyg inför Köpenhamn studier - Forum

2006-11-03 01:14   Stina
Hej, funderar på att söka till Köpenhamns veterinär utbilning till nästa höst men det är en sak som jag inte riktigt förstår. Av vissa förklaras det så att danskarna bara ser till slutbetyget från gymnasiet men undrar om man nu gör en omprövning av ett ämne och höjer det, spelar det ingen roll då? Eller söker man fortfarande bara in på sitt gamla slutbetyg? skulle vara jätte tacksam om någon förklara hur det ligger till, antingen genom att mejla eller bara svara på inlägget. Tack

Ang: Slutbetyg inför Köpenhamn studier
2006-11-10 08:57   Katja
Som jag har förstått det så söker du på ditt slutbetyg från gymnasiet dvs snittet går inte att ändra genom att tenta upp eller något sådant. Har du inte behörighetsämnena från gymnasiet/i ditt slutbetyg så måste du naturligtvis läsa dem i efterhand men du söker ff på snittet enbart från ditt slutbetyg. Hoppas det hjälpte!

Ang: Slutbetyg inför Köpenhamn studier
2006-11-10 23:44   Stina
Tack så mycket för svaret, ligger på 18,6 nu så antar att jag får ta och söka till Ungern istället då.

Ang: Slutbetyg inför Köpenhamn studier
2006-11-15 10:03   Katja
Jag tycker att du kan prova att söka till köpenhamn, för 2005 så var intagningsgränsen 18,7 vilket är precis över ditt snitt! Men det är nog bra att även söka till Ungern för säkerhets skull.

Ang: Slutbetyg inför Köpenhamn studier
2006-11-15 15:17   Stina
Va bra! Då kanske jag har en liten chans iaf. Är 18,7 de som får stand-by plats eller kan man lyckas få en stand-by trots att man ligger under antagningspoängen, om de nu ligegr på 18,7? Tack

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀