Semmelweis i Budapest - Forum

2008-03-03 23:13   Gustaf
post Hej! Jag funderar på att söka in vid Semmelweis Medical University i Ungern HT08. Är det någon som känner till om läkarutbildningen där är bra mm. All information är välkommen. Tack så mycket på förhand! Vänliga hälsningar Gustaf

RE: Semmelweis i Budapest
2008-03-05 13:38   Sara
Jag skulle vilja göra lite reklam för Debrecen, Ungerns näst största stad. Jag har kommit in där till HT08. Nästa anskningsdatum är om en månad tror jag.

RE: Semmelweis i Budapest
2008-03-11 09:43   Ramona
Hej!! Jag är jätteintresserad av att få höra lite om den skolan och staden. funderar själv på att söka till ungern då det verkar vara ett bra land, adda mig gärna på msn rammis_90@hotmail.com

RE: Semmelweis i Budapest
2008-03-31 18:19   JB
Hej Sara! Jag har sökt till Debrecen och skall på intervju om ca 20 dagar. Skall du ta ett basic medicin-år först eller går du rakt på programmet? Vore kul att snacka lite om jag också kommer in till hösten! Alltid bra att veta att någon annan svensk också skall ner! Jonas

RE: Semmelweis i Budapest
2008-04-02 09:38   Sara
Hej Jonas! Jag hoppar på General Medicine direkt :) Gör du det med? Lycka till på provet! Vill du snacka på msn så är min adress skrufsen@hotmail.com.

RE: Semmelweis i Budapest
2008-04-19 13:26   Elma
hejsan Gustaf! Jag tänkte bara säga att Semmelweis Universitet verkar vara JÄTTEBRA, har kollat massa info och har en kompis som pluggar där nu ( och ska själv börja medicin utbildningen hT08), och rekommenderar det varmt. Vad jag har hört är att det verkar vara lite svårare studiemiljö men att det är kanonbra skola! Om du har några frågor är du varmt välkommen att fråga på elma850921@hotmail.com. (om du inte redan gjort intagningsprovet och kommit in!!) alla frågor du har kan besvaras genom följande hemsida annars: www.studyhungary.hu/

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀