Visa studentum.se som: Mobil

Sara - Forum

2005-12-08 19:27  
Med tanke på hur svårt det är att komma kanske det är en dum fråga.....MEN jag frågar ändå=)! Finns det en chans att det krävs mindre än 2.0 högskoleprovet för att komma in på läkkarlinjen på något vis??? Vad krävs i så fall?? Jag fick 1,6.

Ang: Sara
2005-12-09 09:24   Lena
Så här ligger det till. Om du har 20.0 i betyg krävs det inte att du har 2.0 i högskoleprovet. Men om du har 20.0 i betyg och 1.6 i högskole provet har du rätt bra chanser att komma in endå.

2006-01-04 00:00   skriv
nix. du kommer inte in på 1.6. Enda mojligheten ar via PIL pa KI. Men skriv en gang till. Jag skrev 1.3, 1.6, 1.7 och i hostas 2.0. Nu ar jag inne. Skriv flera ganger.

2006-01-19 12:26   Elisabeth
Hej hej. Hörde från Umeå universitet i höstas att de till nästa höst, alltså HT-06 ska ha antagning där de kombinerar betyg med högskoleprov. Du ska alltså ha 20.0 i betyg och sedan minst 1.4 på högskoleprovet. Lycka till! - Elisabeth

Recensionspolicy

recensionspolicy studentum.se

Vill du lämna en recension om en skola eller en utbildning på studentum.se? Kul! Då bidrar du med att hjälpa andra att hitta den utbildning som passar dem bäst. Läs gärna vår recensionspolicy om hur vi godkänner och publicerar recensioner.

Ladda ner recensionspolicyn här!

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev för att få inspiration och hjälp inför ditt utbildningsval!
Logga in