Santa Monica College våren 2010 - Forum

2009-06-30 12:53   linda
Hej, jag undrar om det är någon mer som ska plugga på smc nu till våren? Jag ska läsa psykologi programmet och kanske ta några extra kurser i typ teater för att ha lite roligt. Hade varit jätte kul om någon också ska dit så kanske man kan hitta ett boende tillsammans eller iallfall flyga dit? :) Är det någon som gått på smc psykologi programmet eller känner nån som gjort det? Tror ni det är svårt om man inte är supersupersuper duktig i engelska? Tacksam för svar! Linda

RE: Santa Monica College våren 2010
2009-07-20 22:25   Karolin
Hej! Jag har sökt in till Santa Monica College vårterminen 2010 och väntar på svar från dem, hoppas verkligen jag kommer in! Man behöver ju inte vara jätteduktig men det är ju självklart en fördel att förstå och kunna prata engelska rätt så bra. Man får göra ett engelskatest där också så dom vet vilken nivå man ligger på. Jag ska plugga study abroad så jag kommer också välja bla. psykologi och buisness. Hade varit roligt att prata mer! Skriv gärna ett mail eller adda mig på msn Karolin.Bengtsson@hotmail.com

RE: Santa Monica College våren 2010
2009-07-26 02:42   Jossan
Hej Linda Jag studerar dar nu men inte psykologi utan några enstakade kurser, men daremot har jag min syster som studerar psykologi, enligt henne är psykologiprogrammet valdigt tungt och kraver mycket. Men sa lenge det ar natt du verkligen vill gora och brinner for, da tycker jag definitivt du ska kora pa de. Om du undrar natt mer sa hor garna av dig! Hoppas det gar bra med ansokningen! kram Jossan

RE: Santa Monica College våren 2010
2009-08-13 21:29   linda
Har du någon mail adress "jossan"? =) kram linda

RE: Santa Monica College våren 2010
2010-03-30 22:42   Emma
post Hej! Mitt namn är Emma Mårtensson, jag blir 19 i år och kommer från Jönköping. Jag ska börja på Santa Monica College till hösten och tänkte kolla om det var någon mer som ska det? skulle vara kul att få lite kontakt och kanske dela boende. Hör av er isåfall! emma.martensson@live.se kram Emma

RE: Santa Monica College våren 2010
2010-04-13 12:47   Frida Persson
post Hej Emma! Frida heter jag, kommer från Sölvesborg och fyller 21 om en månad. Jag har lite planer på att klippa navelsträngen och börja plugga på Santa Monica till hösten. Exakt vad har jag inte bestämt ännu, men något ekonomiskt. Har du sökt in? Isf - har du använt dig utan något företag, typ Kilroy, Blueberry mm? Äsch, jag addar dig på msn istället! Haha. Kram Frida

RE: Santa Monica College våren 2010
2010-06-18 10:55   Daniel Erdaio Jönsson 22 år
Hej! Jag åker också till Santa monica i höst, ska läsa studdy abroad. Tänkte höra om det är någon som vet om kurserna man läser där räknas som högskolepoäng hemma i Sverige? Hur svårt är det att hitta boende? Och är det någon som vet typ något vandrarhem eller liknande man kan bo på tills man skaffat sig ett eget boende? Tack på förhand :) Daniel

RE: Santa Monica College våren 2010
2011-01-07 22:54   Hej Emma

Jag åker ner till smc till hösten tillsammans med 3 vänner. Vi har pratat med olika personer som varit där förr och har hört att skolan tillhandahåller en tjänst, typ som en mäklarfirma, som hjälper en med boende etc. men man får räkna med att de första dagarna kommer att tillbringas på hotell, motel, etc.


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀