santa monica college - Forum

2011-01-19 17:14   therese

hej!
jag heter therese och är 21 år gammal. jag är grymt sugen på att studera två terminer utomlands på santa monica college! tänkte höra om det är någon som befinner sig där nere och kanske kan berätta lite om hur det är? :) och om någon annan, än jag, funderar på att pysa iväg till hösten! :)


RE: santa monica college
2011-01-20 16:02   Nelli

Hej!

jag är en 20-årig tjej som också är sugen på att åka till SMC i höst! Är riktigt stressad över hur man söker och om det är 100% att man kommer in, om det förekommer att dom nekar osv? ... hade varit riktigt välbehövligt att diskutera med folk :)

Mvh Nelli


RE: santa monica college
2011-01-21 11:59   Therese

åh, vad roligt! :) jag var på ett möte igår med bluberryspråk, eller vad de heter. det är lite bökigt att söka och visum och grejer, verkar det som iallafall. men det verkar vara så skoj! men är inte heller garanterad att få det man vill ha, sade hon jag pratade med igår. men ju tidigare man åker ner och skriver in sig på skolan desto bättre. :)
vad har du funderat på att läsa? :)
jag känner också att jag skulle vilja ha någon att diskutera med!


RE: santa monica college
2011-01-24 15:13   NELLI

hej igen :)

jag hade faktiskt tänkt söka på egen hand... men om det är klyddigt kanske jag bör tänka om :/ Sa de på blueberry någonting om när sista ansökningsdagen var? det är väl mest det jag har panik för...o visumet förvisso

jag är i allafall grymt taggad på santa monica i höst! Det är nog värt mödan med ansökan o grejer... Jag vill plugga mode eller business. Själv då? :)

Nelli


RE: santa monica college
2011-01-25 20:24   therese

jag tror det inte är så krångligt att söka själv men jag tar hjälp via dem iaf. :) fick papper med massa information och ansökningsblanketterna. jag tror hon sade senast den 15 juni om man vill studera i augusti. men hon rekommenderade mig att ha sökt innan februari är slut då man ska söka visum och ev åka ner tidigare och anmäla till kurser och leta boende.

men vad roligt! :) jag har också tänkt plugga mode och business! lite internationell marketing också tror jag.
jag är såå nära på att ansöka nu. ;) det vore hur skoj som helst om man hade någon att åka med! för då kan vi ju hjälpas åt lite och så, om du nu åker och har lust det vill säga. :)

therese


RE: santa monica college
2011-01-27 21:45   nelli

yes, men therese adda mig gärna på msn: ennellimedi@hotmail.com , så kan vi snacka mer om det där och ta lite hjälp av varann :)

mvh nelli


RE: santa monica college
2011-01-27 22:26   Ida

hej hej!
hoppas ni inte misstycker att jag också slänger in ett inlägg här! Ida heter jag, 21 år gammal, och även jag sitter med ansökningspapprerna i handen och överväger att söka, vill så gärna! meen skulle vara skönt med en eller ett par reskompisar att diskutera och bolla idéer med - känns lite lättare att ta itu med allt om man har nån som går igenom samma sak ;)

hoppas vi hörs vidare!


RE: santa monica college
2011-01-28 11:26   therese

självklart inte :)
det är ju alltid trevligt att kunna bolla idéer med andra!
min mail är therese_jansson@msn.com och du får gärna adda mig om du vill :)

therese


RE: santa monica college
2011-02-09 21:17   Rupert

Tjena hejsan...

Jag har gått i SMC men det var HT2009 och jag ska åka tillbaka och plugga klart till HT2011 som börjar i slutet av Augusti.
Det skulle vara trevligt att skaffa lite folk man kan prata med som också ska dit samtidigt.
Jag åkte ner första gången med 2 tjejkompisar och den här gången ska jag åka ner med 2 killkompisar..
Adda mig gärna på Facebook ( Kingstone Macday) om ni har några frågor om priser och vart man borde skaffa sig en lägenhet osv.. Letar också efter lite folk för att dela boende (hus) med.

Regards
Rupert VP


RE: santa monica college
2011-02-16 01:03   SMC

VI är 2 killar och 1 tjej från 20-25 års åldern som ska åka till L.A och plugga i SMC till HT2011. VI letar efter 2 personer till som skulle kunna tänka sig att bo med oss i förhoppningsvis ett stort hus och så ska vi förmodligen skaffa oss en bil också.Jag (Rupert aka kingstone macday) har varit i SMC innan och pluggat så jag vet att allt blir mycket billigare ju fler man är, för lägenhets priserna är riktigt höga i centrala Santa Monica.

För visad intresse så kontakta oss gärna via facebook ( Kingstone Macday, Robertino Alegria Martorell ).Annars kan ni även skicka ett mail till oss RupertVP@hotmail.se , RobertinoAM@gmail.com


RE: santa monica college
2011-02-16 01:15   smc

VI är 2 killar och 1 tjej från 20-25 års åldern som ska åka till L.A och plugga i SMC till HT2011. VI letar efter 2 personer till som skulle kunna tänka sig att bo med oss i förhoppningsvis ett stort hus och så ska vi förmodligen skaffa oss en bil också.Jag (Rupert aka kingstone macday) har varit i SMC innan och pluggat så jag vet att allt blir mycket billigare ju fler man är, för lägenhets priserna är riktigt höga i centrala Santa Monica.

För visad intresse så kontakta oss gärna via facebook ( Kingstone Macday, Robertino Alegria Martorell ).Annars kan ni även skicka ett mail till oss RupertVP@hotmail.se , RobertinoAM@gmail.com


Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀