Rumänien Läkarutbildning - Forum

2011-02-06 17:28   UMF CLUJ UMF TARGU MURES

Hej,

Jag har planer på att studera i Rumänien HT2012. Kanske lite tidigt att skriva det nu men om någon är sugen på att dela lägenhet eller resa ner tillsammans så är det bara att maila.

Mvh
M


RE: Rumänien Läkarutbildning
2011-02-08 22:23   rumänien läkarutbildning

hej!
jag har också tänkt på att läsa vidare i rumänien HT2012 om jag blir intagen.
maila gärna så att vi kan hjälpa varandra och dela frågor


RE: Rumänien Läkarutbildning
2011-02-09 20:39   Läkare

Nice!

Ge mig din mail-adress så kan vi snacka mer.

Ha de!


RE: Rumänien Läkarutbildning
2011-02-10 12:49   hej

hawkar__1993@hotmail.com


RE: Rumänien Läkarutbildning
2011-03-09 16:19   mal

Hej.

Jag ska söka till rumänien till hösten 2011 men vet ej till vilken stad.

Jag har sa många frågor, känner mig lite vilse nu =(

är det några fler som ska söka till rumänien? hör av er sa kan vi hjälpas åt att svara på vara frågor.

Hör av er//// malin_20@writeme.com.

malin//


RE: Rumänien Läkarutbildning
2011-04-18 09:38   Mohamed

Jag var i kontakt med Medicinstudier.com och enligt dem krävs de inget mer än ett Slutbetyg. Alltså naturvetenskapliga kurser är inte ett måste. Fått de bekräftat av flera elever som läser där. Dessutom verkar de som att man inte behöver betala dem på medicinstudier förens man erhållit sin "letter of acceptance" - och inte förens man kommit ner och påbörjat sina studier, verkar rätt nice på så viss. Någon annan som också ska ner och vill bolla lite? Adda mig gärna.
mohamed88@hotmail.com
Mohamed


RE: Rumänien Läkarutbildning
2011-08-30 01:33   Abdulkadir

HEJ!

Vilken skola är det ni har tänkt studera vid


RE: Rumänien Läkarutbildning
2012-01-13 15:21   Berat

Hej!
Jag funderar också på att åka till Rumänien och plugga till läkare HT2012.
Vet du hur man ska gå till väga för att söka dit?
Hur l¨ångt har du kommit i din ansökan?

Berat


RE: Rumänien Läkarutbildning
2012-01-16 08:35   sg

Hej,

För er som tänker söka in till läkarlinjen i Rumänien, rent betygsmässigt har ni godkänt i alla de ämnen som man i Sverige måste ha för att söka in, då menar jag de ämnen som är speciell kompetens, kemi, matte C, D, Fysik och biologi?

Varför jag undrar är eftersom jag tänker att man kanske måste läsa in dessa om man skall kunna hänga med på lektionerna?

Var länge sedan jag pluggade på gymnasiet, är 32 år nu, och har inte gått natur eftersom jag då var skoltrött då, men situationen är annorlunda nu när man är äldre och nu är drömmen att bli läkare.

Vad är kraven för att komma in i Rumänien på tex TIRGU MURES? Vet ni det?

Hur ser det ut med Boende i Rumänien, vart skall man leta, någon som har tips, måste ju ta med mig familj, man och två barn...?

Tacksam för svar och tips / S


RE: Rumänien Läkarutbildning
2012-01-16 12:33   Berat

Tjena!

Jag har en polare som är nere i Tirgu Mures och pluggar.
Det är inte några större problem att fixa lägenhet. Dock bättre att söka lägenhet på egen hand, dels prismässigt men också kvalitetsmässigt.

Har också en unge på gång så är i nästan liknande situation som du.

Jag har också tänkt åka ner till HT12.
adda zullufi@hotmail.com så kan vi snacka mer.


RE: Rumänien Läkarutbildning
2012-01-16 19:09   sg

Vilken skola har du tänkt dig? Vet du vad det är för krav för att komma in, räcker det med slutbetyg från Gymnasiet eller behöver man ha grundläggande kemi, fysik, biologi och matte?

Någon som läst på läkarlinjen som vet om det är mycket av just dessa ämnen på själva läkarutbildningen eller om denna är mer inriktad på anatomi, medicin och själva yrket så att säga?

Mvh S


RE: Rumänien Läkarutbildning
2012-01-18 20:53   MH

Hej!

Det är inte alls svårt att komma in på skolan. Bara du verkligen vill och är säker på att du vill satsa på
det så kommer det inte va några större problem. När de gäller kraven för att komma in, så är det inte heller alls svårt. Betalar du, så kommer du in till o med utan betyg.
Ni har flera val ni kan gå till väga för att söka till skolan, antingen att besöka respektive skola eller använda er av olika agenturer som fixar de mesta, allt ifrån alla papper och intyg, antagningsbesked men också lägenhets sökning. (www.medinro.se eller www.pluggamedicin.se)

Hårda studier som gäller hela tiden, från start till sista året.

Lägenhet är relativt lätt och hitta, bästa är att hitta någon som pluggar samtidigt som du.
Inte bara för konstnaden men också för själva plugget.

Du slipper göra AT tjänst när du är klar och socialstyrelsen ger ut ditt läkarlegitimation direkt.
Har vänner som pluggar där och vet de mesta eftersom jag själv är inne på att börja i höst,

Har ni några frågor, så kan ni fråga mig.
murat.haxha@gmail.com

Ha de guld!


RE: Rumänien Läkarutbildning
2012-03-01 19:59   Eva
Hej, SG, ska du ner? Har du bestämt dig? Är själv 35 och funderar på att åka ner. Funderar på att åka ner och titta på skolan nu under mars. Hör gärna av dig. eva_76an@hotmail.com

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀