Psykologutbildning i Norge - Forum

2005-07-02 16:20   Iris
Hej! Jag är intresserad av psykologutbildning i norge.Är det någon som har läst/läser till psykolog i Norge och kan berätta lite? Vet någon var man kan jämföra sina svenska betyg med norska betyg?Jag vet ju inte om jag kommer in på basåret.Har jag uppfattat det rätt att man ansöker bara en gång om året? Vet någon vad skillnaden är mellan svenska och norska psykologprogrammet? tack för hjälpen

Var beredd att plugga
2005-08-13 00:10  
Hej, att komma in på basåret är jätte lätt men att komma vidare är i stort sett omöjligt på psykologutbildningen i Norge. NTNU (Trondheim) räcker det i stort sett med G i alla ämnen. Under basåret medverkar du på föreläsningar och grupparbeten men du har inga tentor. Iställat har man en mastodonttenta (muntlig) i maj. Du får i början av året en litteratur lista på en hel massa böcker som du skall ha läst sedan går du in i ett rum med ca 5-8 personer och de fråga dig allt!!!! men om du är hängiven och pluggar hårt så tror jag att du kommer att klara det galant Lycka till med studeierna /Elouise

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀