prag - Forum

2005-05-06 12:14   elisabeth
Hej. Undrar om någon vet lite om läkarstudier i prag? Hur är det dä jämfört med Polen, Ungern? Var är det flest svenskar? Tacksam för svar Elisabeth

Läkarstudier i Prag
2005-05-21 10:45  
Hej Elisabeth, Du kan läsa medicin på tre medicinska fakulteter i Prag. Utbildningen är 6 år och du är färdig läkare efter utbildningen. Jag har en son som läser på tredje året på tredje medicinska fakultet och som trivs väldigt bra. Du läser tillsammans med olika nationaliteter men det finns en del svenskar och ganska många normänn som läser där. Vill du har mer info kan du kan du skriva till mig på larsbillving@telia.com Vänliga häslningar Lars

hej
2005-05-25 16:24  
hej! jag har funderat på att läsa till läkare i prag, men vet inte när man ska anmäla sig, o vilka krav de ställer där, liksom hur man ska söka,betyg kostnader etc..

Prag
2005-07-20 11:31   Johan
hej.... jag undrar lite om läkarutbildningen i Prag.... vad tar det in på där??? och vad är det för personer som söker till läkarutbildningarna utomlands??? (är det personer som ligger på 19,0 i poängsnitt, eller är det personer som ligger på kanske 16-17 i poängsnitt)???? tacksam för svar!!

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀