Plugga veterinärutbildning i Spanien - Forum

2008-02-01 13:28   carro
Hejsan. Det är ingen som funderar på eller har läst till veterinär i spanien? Eftersom ja inte har betyg för att komma in i sverige (som så många, dumma system)så överväger jag ett antal länder för utlandsstudier. Jg har redan mkt information om danmark, storbritannien, och ungern men jag saknar information om spanien. Om det finns någon som vet mer snälla skriv till mig på aniloraceye@hotmail.com

RE: Plugga veterinärutbildning i Spanien
2009-01-11 10:36   veterinär
Hej, Jag vill inte rekommendera någon att läsa till veterinär i Spanien. Utbildningen är lika lång som i Sverige men mycket sämre. Det finns 7 universitet i Spanien som inte tycks göra mycket annat än att villa spotta ut studerande så snabbt som möjligt eftersom de får pengar av staten för varje nybliven veterinär. Veterinärerna får väldigt bra teoretisk utbildning, men ingen praktisk - nyblivna veterinärer kar knappast fått vaccinera en gång. En spansk veterinär börjar vanligen sitt arbetsliv med att jobba på en klinik med långa arbetsdagar, sex dagar i veckan och en utgångslön på ca 6000 kr/månad. Det finns bättre alternativ. Bl.a Danmark, Grenada (Karibien) var en svensk tjej för tillfället studerar till veterinär.

RE: Plugga veterinärutbildning i Spanien
2009-11-08 15:41   hej heopp
Men nu när Bologna lagen kommer igång så ska ju egentligen alla utbildningar vara i samma nivå i Europa eller? Så då borde ju det blir bättre..ja ska söka in nästa höst till Spanien..har fått info från en annan tjej som gör det o hon har inte sagt ngt negativt om detta...sen beror det ju på en själv oxå, man får försöka se till att komma till en bra praktikplats..kanske till swe?

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀