Plugga till läkare utomlands - Forum

2013-10-06 22:42   M
Hejsan Tänkte ta tag i min barndröm, att bli läkare. Dessvärre räcker inte mina betyg till för att komma in här i Sverige. Mitt snitt ligger på ynka 14, har läst den naturvetenskapliga linjen med inriktning natur. Kuggade Matte D, Fysik B samt Kemi B. Någon som har tips på länder som trots detta skulle ta in mig till deras läkarutbildning? Samt hur ansökningen går till? Land spelar ingen roll, inte pengar heller för den delen bara jag kommer in någonstans :) Ytterst tacksam för tips!

RE: Plugga till läkare utomlands
2013-10-07 11:04   marco

Hej. Vad har du för betyg i respektive ämnen? Alltså bio a, kemi a, fysik a... du borde nog satsa på att komplettera kemi 2. Kursen innehåller delar som du måste kunna.


RE: Plugga till läkare utomlands
2013-10-09 14:24   A.A
Hej, det finns många skolor du kommer in på utan G i alla kurser! Du kommer in på intagningsprov då. Polen, Tjeckien, Kroatien och Ungern är några länder du kan söka till! Googla bara läkarskola Polen eller dylikt så kan du söka dig fram! :) Gdansk Medical University är en skola i Polen, Split i Kroatien, Mimed i Italien osv. Lycka till! :)

RE: Plugga till läkare utomlands
2013-10-22 14:08   Laila

Jag är också intresserad av att plugga till läkare utomlands, jag ska läsa in dessa naturvetenskapliga kurser nu innan jag ansöker till hösten 2014. Jag tittar på Rumänien och Lituaen som land att studera i :)


RE: Plugga till läkare utomlands
2013-10-25 20:59   S.R

Hej! Jag har även tänkt plugga till läkare men pluggar upp de ämnena som krävs med tanke på att jag läst samhällsprogrammet. Undrar vilket land/stad som är bäst. Polen Wroclaw/Gdansk eller Rumänien?


RE: Plugga till läkare utomlands
2014-07-21 16:26   Muhib popal
Hej är du fortfarande intresserad av att plugga till läkare?

Sveriges mest utbildande nyhetsbrev?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀